آمارهای منتشر شده از سوی وزارت کار آمریکا نشان می‌دهد که پس از زیان اقتصادی قابل توجه بر اثر شیوع ویروس کرونا، نرخ بیکاری در ماه اکتبر به 6.9درصد کاهش یافته، اما همچنان با سطح پیش از کرونا بسیار فاصله دارد.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش cnbc، با وجود اینکه آمریکایی‌ها هنوز با کووید-19 درگیر هستند و تاثیر آن بر کسب و کارها به چشم می‌خورد، اقتصاد ایالات متحده در ماه اکتبر شغل‌هایی بیشتر از حد انتظار افزود و نرخ بیکاری به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

وزارت کار روز جمعه گزارش داد که فهرست حقوق بگیران مشاغل غیر کشاورزی 638هزار مورد افزایش یافته و نرخ بیکاری به 6.9درصد رسیده، در حالی که انتظار می‌رفت 530هزار شغل افزوده شود و نرخ بیکاری 7.7درصد باشد.

صنعت میهمان‌یاری و تفریحی پس از شیوع ویروس کرونا و تلاش برای مهار کردن تاثیر آن بر هزینه رستوران‌ها، هتل‌ها و کافه‌ها در اوایل سال جاری، به جهش خود ادامه داد.

این بخش که در ماه گذشته 271هزار مورد افزایش شغل داشت، تقریبا 80درصد از این رشد را از طریق رستوران‌ها و کافه‌ها، که با وجود ثبت رکورد جدید مبتلایان روزانه به ویروس کرونا در ایالات متحده به استخدام مجدد کارگران روی آورده، کسب کرده است.

به رغم شرایط بهتر بازار کار در ماه اکتبر، سطح اشتغال هنوز 10.1میلیون مورد یا 6.6درصد کمتر از فوریه بود.

در حالی که بیشترین میزان روند صعودی این ماه متعلق به صنعت خدمات غذایی بود، بیشترین زیان را بخش دولتی متحمل شد. اشتغال دولتی در سطح فدرال، ایالت و محلی 268هزار مورد کاهش یافت.

در نمودار ارائه شده، میزان تغییر وضعیت اشتغال بخش‌های مختلف آمریکا در ماه اکتبر را مشاهده می‌کنید؛

اشتغال آمریکا