۰ نفر

طی سخنرانی در کاخ سفید؛

ترامپ: تنها در صورت تقلب، بازنده انتخابات خواهم بود

۱۶ آبان ۱۳۹۹، ۹:۱۹
کد خبر: 479329
ترامپ: تنها در صورت تقلب، بازنده انتخابات خواهم بود

رئیس‌جمهوری آمریکا با دفاع از دستاوردهای خود در انتخابات ۲۰۲۰، گفت که تنها در صورت تقلب، بازنده این انتخابات خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا با دفاع از دستاوردهای خود در انتخابات ۲۰۲۰، گفت که تنها در صورت تقلب، بازنده این انتخابات خواهد بود.

وی گفت که من بزرگ‌ترین رای لاتین‌تبارها را بردم، من به آسانی در فلوریدا پیروز شدم در حالی که نظرسنجی‌های حاکی از پیروزی «جو بایدن» کاندیدای دموکرات‌ها بود. تعداد افرادی که از سیاه‌پوست‌ها و لاتین‌تبارها از ما دفاع کردند در تاریخ جمهوری‌خواهان بی‌سابقه بود اما صاحبان تکنولوژی و صاحبان منافع از دموکرات‌ها دفاع کردند و در نتیجه آرای ما را سرکوب کردند.

ترامپ افزود که هرگز موج آبی نبود که آمریکا را در بر بگیرد، بلکه موج قرمز بود که چنین عملکردی داشت. ۲۰ کرسی در مجلس نمایندگان گرفتیم. دموکرات‌ها در کنتاکی حدود ۲۰۰ میلیون دلار خرج کردند. رقبای ما در وال استریت از دموکرات‌ها حمایت کردند ولی از ما فقط مردم حمایت کردند.

وی ادامه داد: «آنها احمق نیستند و می‌دانند که انتخابات را سرکوب کردند. ما در بسیاری از ایالات برده بودیم ولی مشخص نیست که آرای تقلبی از کجا سر درآورد. ما پیگیری حقوقی انجام داده و از سیستم فاسد شکایت می‌کنیم».

ترامپ افزود که در کارولینای شمالی تعداد زیادی رای داریم و با ۷۰۰ هزار رای در پنسیلوانیا جلو بودیم ولی ناگهاان گفتند که بایدن جلو افتاده است. عجیب است که به شکایت ما، استیناف دادند و من این اقدام را نمی‌فهمم. در جورجیا هم جلو بودم اما حالا در حال عقب افتادن هستم. در جورجیا تمام انتخابات توسط دموکرات‌ها اداره می‌شود. در آریزونا هم آرای باقی‌مانده باید محافظت شود».

وی با طرح مجدد ادعای تقلب، گفت که اجازه نمی‌دهم رای‌دهندگان ما را ساکت کنند و می‌خواهم از انتخابات محافظت کنم. مردم ما روحیه بالایی داشتند و دارند ولی می‌بینند که چگونه آرای ما را می‌دزدند.

ترامپ افزود که نمی‌توانیم همانند پنسیلوانیا شاهد مهندسی انتخابات باشیم و نمی‌دانم چرا آنها نمی‌خواهند ناظران حضور داشته باشند. شکی نیست که می‌خواهند تقلب کنند؛ چراکه روی پنجره‌های حوزه انتخاباتی را کاغذ چسبانده بودند. مقام‌های دموکرات فکر نمی‌کردند که به این سادگی ببرند، چراکه صدها برگه پستی به آنجا آورده شده است.

کاندیدای جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۲۰ گفت که انتخابات زیادی را دیدم ولی ندیده بودم که طراحی کنند و افرادی که حق رای ندارند، در حال رای دادن بودند. شمارش در پنسیلوانیا توسط دستگاه فاسد دموکرات‌ها حمایت می‌شود، چراکه در آنجا برگه‌هایی شمرده شده که تاریخ ندارد و سه روز بعد از انتخابات هم در حال دریافت رای و شمارش آن بودند.

وی افزود که در دیترویت هم مشکلات زیاد بود و بسته‌های مشکوک پستی دریافت کردند و در جورجیا هم ساعت‌ها بعد آرای مشکوک دریافت شده است. من این روند را به چالش کشیدم و می‌خواهیم این یک فرایند صادقانه باشد. ما می‌توانیم برنده باشیم، چون شواهد زیادی داریم و کار را به دیوان عالی می‌کشیم.

ترامپ همچنین گفت که از ماه‌ها قبل گفتم که برگه‌های پستی را می‌توان دستکاری کرد ولی کسی گوش نداد. به هر حال از طریق فرایند قانونی این مساله را پیگیری می‌کنیم و این قضات هستند که حرف آخر را می‌زنند.