۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

اخبار انتخابات آمریکا بعد از گذشت ۴۱ساعت از پایان رای‌گیری

۱۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۷:۱۱
کد خبر: 479254
اخبار انتخابات آمریکا بعد از گذشت ۴۱ساعت از پایان رای‌گیری

روند شمارش آرا انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا که از نیمه شب گذشته بعد از گذشت ۴۱ساعت از پایان رای‌گیری ادامه دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، در حالی که روند شمارش آرا ریاست جمهوری آمریکا همچنان ادامه دارد، ادامه شمارش آرا انتخابات در ایالت آریزونا نشان می‌دهد که اختلاف میان جو بایدن و دونالد ترامپ به نفع آقای ترامپ کم شده است.

اعلام نتایج جدید با افزودن بیش از ۱۴۰ هزار رای از ماریکوپا، پرجمعیت‌ترین بخش این ایالت انجام شده که در چهارشنبه شب و صبح پنجشنبه شمرده شده‌اند.

در نتایج جدید این بخش بایدن ۷۴,۵۱۴ رای از ترامپ پیش است، این تقریبا ۱۱ هزار رای کمتر از اعلام نتیجه قبلی است.

 

اعتراض‌ها علیه نظام حاکم آمریکا و تبعیض ضد سیاه‌پوستان

  ۱۷:۱۲

 همزمان با بالا گرفتن اختلاف‌های دو ستاد جمهوری خواهان و دمکرات‌ها بر سر نتیجه انتخابات، معترضان به بی عدالتی نژادی در شهر‌های مختلف آمریکا، همچنان اعتراض‌های خود را به وضعیت جاری در این کشور اعلام می‌کنند.

هزاران معترض در مینیاپولیس آمریکا با برگزاری تظاهرات شبانه در این شهر، به نظام موجود در آمریکا اعتراض و آن را به جهنم تشبیه کردند.

معترضان با در دست داشتن پارچه نوشته و دست نوشته‌های اعتراضی، اجرای عدالت را برای همه از جمله سیاه پوستان و اقلیت‌های دیگر ساکن در آمریکا خواستار شدند.

شبکه تلویزیونی ناو دیس، با انتشار تصاویری از برگزاری تظاهرات ضد ترامپ در سراسر آمریکا در شب برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش، معترضان شعار می‌دهند: "شما طرف چه کسی هستید؟ مردم من شما در چه سمتی قرار دارید؟ ما طرفدار آزادی هستیم. "

معترضان در لس آنجلس همچنین شعار "مرگ بر ترامپ" را سر دادند و خواستار واگذاری قدرت به مردم شدند.

ناامیدی ترامپ از حمایت نتانیاهو در انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا

 ۱۶:۵۵

سایت عبری زبان "والا" اعلام کرد، دولت آمریکا احساس می‌کند بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به او خیانت کرده و آشکارا از ترامپ حمایت نکرده است، در واقع نتانیاهو نخواسته خود را به باتلاق سیاسی آمریکا بیندازد و ترجیح داده که کاندیدای ترجیحی خود در این انتخابات را صراحتا اعلام نکند.

پازلِ ترامپ یا بایدن؛ ۵ ایالت سرنوشت‌ساز

 ۱۶:۵۰

 بر اساس نظام انتخاباتی آمریکا، رئیس‌جمهور این کشور با رای مستقیم مردم انتخاب نمی‌شود، بلکه مردم روز سه‌شنبه پای صندوق‌های رای رفتند تا ۵۳۸ نفر به نام الکترال کالج (Ellectrol college) یا "مجمع برگزینندگان" را انتخاب کنند.

هر ایالت با توجه به شاخص‌های مختلف از جمله جمعیت، تعداد الکترال (فرد برگزیننده) مشخصی دارد و هر نامزدی که در یک ایالت بتواند اکثریت آرای مردمی را کسب کند، تمام آرای الکترال آن ایالت را از آن خود می‌کند.

هم‌اکنون مجموع الکترال‌های تمام ایالت‌های آمریکا ۵۳۸ نفر است و هر نامزدی که بتواند ۱+۵۰ درصد این افراد، یعنی ۲۷۰ نفر را از آن خود کند، رئیس‌جمهور آمریکا می‌شود.

تا این لحظه سرنوشت ۴۷۸ رای الکترال مشخص شده که از این تعداد جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها ۲۶۴ رای کسب کرده و دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان ۲۱۴ رای.

ایالت‌هایی که آرای آن‌ها شمارش نشده:

پنسیلوانیا ۲۰ رای الکترال

جورجیا ۱۶ رای الکترال

کارولینای شمالی ۱۵ رای الکترال

نِوادا ۶ رای الکترال

آلاسکا ۳ رای الکترال

بایدن تنها به ۶ رای الکترال دیگر نیاز دارد تا مستاجر بعدی کاخ سفید باشد و ترامپ هم برای تمدید قرارداد خود به ۵۶ رای نیاز دارد.

با این حساب، راه پیروزی بایدن بسیار هموار شده و تنها با کسب ۶ رای الکترال ایالتِ نِوادا برنده می‌شود، اما ترامپ تا کسب ۲۷۰ رای، راه دشواری دارد و دست‌کم باید از ۶۰ رای باقی‌مانده، ۵۷ رای کسب کند؛ یعنی همه آرای باقی‌مانده به جز ۳ رای آلاسکا.

اخبار مربوط به ساعت‌های قبل انتخابات آمریکا را در اینجا می‌توانید مشاهده کنید.