۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

اخبار انتخابات آمریکا بعد از گذشت ۴۰ساعت از پایان رای‌گیری

۱۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۶:۰۹
کد خبر: 479241
اخبار انتخابات آمریکا بعد از گذشت ۴۰ساعت از پایان رای‌گیری

روند شمارش آرا انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا که از نیمه شب گذشته بعد از گذشت ۴۰ساعت از پایان رای‌گیری ادامه دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، در حالی که روند شمارش آرا ریاست جمهوری آمریکا همچنان ادامه دارد، جو بایدن، رقیب انتخاباتی دونالد ترامپ به پیروزی نهایی در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا نزدیک‌تر شد.

در حالیکه بیش از ۹۰ هزار رأی در ایالت «جورجیا» هنوز شمارش نشده است، ستاد انتخاباتی ترامپ خواستار توقف شمارش آرا در این ایالت شد. همچنین طرفداران ترامپ برای توقف شمارش آرای پُستی، در برابر مرکز شمارش آرا در ایالت آریزونا و میشیگان تجمع کردند و طبق برخی گزارش‌ها، تلاش کردند به زور وارد این مراکز شوند.

از سوی دیگر سخنگوی کاخ سفید چهارشنبه شب مدعی شد: «ما در این انتخابات پیروز می‌شویم اما به شمارش آرائی که بعد از روز رأی‌گیری به شعب شمارش آراء وارد شدند، اعتراض داریم... به نظر ما، در آریزونا پیروز خواهیم شد و رأی‌های جمهوری‌خواهان در آنجا هنوز شمرده نشده است».

اختلاف بایدن و ترامپ در آریزونا به اندازه ۱۱ هزار رای به نفع ترامپ کم شد / بایدن هنوز ۷۴ هزار رای جلوتر است

 ۱۶:۵۳

ادامه شمارش آرا در ایالت آریزونا نشان می‌دهد که اختلاف میان جو بایدن و دونالد ترامپ به نفع آقای ترامپ کم شده است.

اعلام نتایج جدید با افزودن بیش از ۱۴۰ هزار رای از ماریکوپا، پرجمعیت‌ترین بخش این ایالت انجام شده که در چهارشنبه شب و صبح پنجشنبه شمرده شده‌اند.

در نتایج جدید این بخش بایدن ۷۴,۵۱۴ رای از ترامپ پیش است، این تقریبا ۱۱ هزار رای کمتر از اعلام نتیجه قبلی است.

حدود ۲۰۰ نفر از طرفداران آقای ترامپ شبانه در مقابل محل شمارش آرا تجمع کردند. تجمع آنها به دنبال ادعاهای بی مبنای تقلب انجام شد.

در کل ایالت آریزونا آقای بایدن با ۶۸ هزار رای پیش است.

اما در دو اعلام نتیجه آخر از بخش ماریکوپا، آقای ترامپ ۵۷ درصد آرا را داشته است. اگر او در تمامی آرای باقی مانده چنین نسبتی را از آن خود کند در آریزونا پیروز می‌شود.

اما برخی از بخش‌های باقی‌مانده که رایشان هنوز شمرده نشده طرفدار دموکرات‌ها هستند.

بی‌بی‌سی نوشته هنوز نمی‌تواند برآوردی از پیروز انتخابات آریزونا بدهد، اما آسوشیتدپرس جو بایدن را پیروز این ایالت دانسته است.

تنها راه پیروزی ترامپ در انتخابات

 ۱۶:۴۵

در ایالت‌های کلیدی باقی‌مانده جو بایدن مسیر هموارتری برای پیروزی دارد تا دونالد ترامپ.

بایدن اگر پنسیلوانیا را هم ببازد (با ۲۰ رای) همچنان می‌تواند با برد در آریزونا و جورجیا و نوادا پیروز انتخابات شود. البته  بسیاری از خبرگزاری‌ها بایدن را پیروز آریزونا و ویسکانسین برآورد کرده‌اند، هرچند هنوز نتایج نهایی نشده.

ترامپ می‌تواند ویسکانسین را ببازد، اما باید در همه ایالت‌های جورجیا، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و یکی از دو ایالت آریزونا یا نوادا هم پیروز شود. اگر فرض کنیم اتفاق غیرمنتظره رخ ندهد و آریزونا هم متعلق به بایدن باشد، پس ترامپ باید در نوادا هم پیروز شود.

افشای گفت‌وگوی دو هفته پیش ترامپ و نتانیاهو / ترامپ احساس می‌کند نتانیاهو به او خیانت کرده

۱۶:۴۱

پایگاه عبری زبان واللا (نزدیک به محافل شهرک‌نشینی اسرائیلی)، امروز پنجشنبه در گزارشی نوشت که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از «بنیامین نتانیاهو» به دلیل عدم حمایتش در انتخابات ریاست‌‌جمهوری ناامید شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: مکالمه تلفنی دو هفته پیش میان ترامپ، نتانیاهو و سران سودان که طی آ ن توافق عادی‌سازی خارطوم با اسرائیل اعلام شد، تاریخی بود اما تنها بخش کوچکی از آن مقابل دوربین‌های تلویزیونی نگرانی مشاوران نتانیاهو را به همراه داشت. آن بخش نیز مربوط به سوالی بود که ترامپ از نتانیاهو پرسید که نامزد مورد علاقه و ارجح از نظر او کیست؟ وی نیز با دیپلماسی به این سوال پاسخ داد و گفت که خوشبخت است با هر کسی در آمریکا که می خواهد صلح را پیش ببرد همکاری کند.

اما تنها چند ساعت پس از این مکالمه، یک گفت‌وگوی غیررسمی میان یکی از مشاوران ترامپ و یکی از مشاوران نتانیاهو صورت گرفت و طی آن، طرف آمریکایی اعلام کرد که از واکنش نتانیاهو ناامید شده و انتظار داشته که وی حمایت بیشتری از ترامپ از خود نشان دهد.

جلد نشریه تایم؛واقعیت آمریکایی

حتی اگر بایدن پیروز انتخابات شود، بر آمریکای ترامپ حکمرانی خواهد کرد.

32

بایدن یا ترامپ؟ سه سناریوی محتمل!

 ۱۶:۳۶

بیش از یک روز از پایان رای گیری انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا می‌گذرد، اما هنوز نتیجه نهایی شمارش آرا در چهار ایالتِ نوادا، پنسیلوانیا، کارولینای شمالی و جورجیا مشخص نشده است.

جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها تا این لحظه با فرض پیروزی نهایی در ایالت آریزونا، موفق به کسب ۲۶۴ رای الکترال شده و دونالد ترامپ، رقیب جمهوری خواه او نیز ۲۱۴ رای الکترال را از آن خود کرده است.

نزدیکی آراء این دو نامزد در برخی ایالت‌ها باعث شده هر دوی آن‌ها در سخنرانی‌های خود مدعی پیروزی در انتخابات شده و طرف مقابل را به تلاش برای تقلب در انتخابات و تغییر نتایج آن متهم کنند.

از سوی دیگر، با توجه به اینکه هر دو نامزد همچنان بر روی کاغذ شانس پیروزی دارند، رقابت شانه به شانه آن‌ها برای کسب اکثریت آرا در چهار ایالت باقیمانده از حساسیت مضاعفی در این دوره انتخابات برخوردار شده است.

سناریوی اول: ترامپ در چهار ایالت باقیمانده به پیروزی برسد

اگر این سناریو محقق شود، رئیس‌جمهور آمریکا با ۲۷۱ رای الکترال با یک برد ناپلئونی برای یک دوره دیگر نیز سکان هدایت کاخ سفید را در دست خواهد گرفت.

سناریوی دوم: بایدن در نوادا و پنسیلوانیا پیروز شود

در صورت تحقق این سناریو که با توجه به روند موجود شمارش آرا چندان هم بعید به نظر نمی‌رسد، بایدن با فرض پیروزی قطعی در آریزونا با ۲۹۰ رای الکترال راهی کاخ سفید خواهد شد.

سناریوی سوم: بایدن تنها در نوادا به پیروزی برسد

در صورتی که نامزد دموکرات‌ها برتری شکننده خود در این ایالت غربی که ۶ رای الکترال دارد را تا پایان شمارش آرا حفظ کند و در ایالت آریزونا نیز اتفاق پیش‌بینی‌نشده‌ای نیفتد، با ۲۷۰ رای الکترال پیروز نهایی انتخابات خواهد بود و به آرای پنسیلوانیا که در آنجا نیز روند شمارش آرا به نفع اوست نیازی نخواهد داشت.

این خطرناکترین سناریوی ممکن برای انتخابات امسال است چراکه در صورت پیروزی ترامپ در سه ایالت شرقی و باخت او در تنها ایالت غربی باقیمانده، او با ۲۶۸ رای الکترال و تنها با اختلاف ۲ رای نسبت به بایدن از راهیابی مجدد به کاخ سفید باز خواهد ماند.

چنانچه این سناریو محقق شود، ترامپ به احتمال زیاد پرونده انتخابات را به دادگاه عالی آمریکا برده و خواهان بازشماری و احتمالا ابطال آرای پستی در میشیگان و ویسکانسین خواهد شد تا شاید از این طریق بتواند انگ یک دوره‌ای شدن را از پیشانی خود پاک کند.

۶۹درصد رای مسلمانان آمریکا به نفع بایدن

۱۶:۲۹

 نتایج یافته‌های نظرسنجی سازمان دفاع و آزادی‌های مدنی مسلمانان در آمریکا حاکی است که حدود ۶۹ درصد از جمعیت مسلمان این کشور به جو بایدن نامزد دموکرات در انتخابات ۲۰۲۰ رای داده‌اند.

مسکو: بایدن شاید به برجام باز گردد اما فشار بر ایران را کاهش نمی‌دهد

۱۶:۲۵

رئیس کمیته امور خارجی شورای فدراسیون روسیه تأکید کرد که در صورتیکه «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا شود، ممکن است به برجام بازگردد اما فشارها به ایران را کاهش نخواهد داد.

آرای مردمی بایدن و ترامپ تا این لحظه

۱۶:۱۵

28

مجوز وزارت دادگستری آمریکا برای ورود مأموران فدرال به مراکز انتخاباتی

۱۶:۰۵

وزارت دادگستری آمریکا در پیامی به دادستان‌های ایالت‌های مختلف اعلام کرد، مأموران فدرال مسلح حق دارند وارد مراکز شمارش رأی شوند.

اخبار مربوط به ساعت‌های قبل انتخابات آمریکا را در اینجا می‌توانید مشاهده کنید.