۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

اخبار انتخابات آمریکا بعد از گذشت ۳۷ساعت از پایان رای‌گیری

۱۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۵۸
کد خبر: 479203
 اخبار انتخابات آمریکا بعد از گذشت ۳۷ساعت از پایان رای‌گیری

روند شمارش آرا انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا که از نیمه شب گذشته آغاز شد، همچنان ادامه دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین، با گذشت سی و هشت ساعت از پایان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شمارش آرا به مراحل پایانی خود رسیده است و کسب ۲۶۴رای الکترال توسط جو بایدن پیش بینی‌ها در مورد ساکن بعدی کاخ سفید با احتمال بیشتری دنبال می‌شود.

با افزایش احتمال پیروزی بایدن در این انتخابات حواشی و جنجال های آن افزایش یافته و در حال حاضر منطقه پرواز ممنوع در اطراف اقامتگاه بایدن ایجاد شده است.

تا این لحظه بایدن پس از پیروزی در ایالت میشیگان با ۲۶۴رای الکترال نسبت به دونالد ترامپ رییس‌جمهور فعلی آمریکا با ۲۱۴ رای الکترال پیش است و برای پیروزی تنها به ۶رای الکترال دیگر نیاز دارد.

شمار آرای مردمی بایدن و ترامپ

 ۱۳:۰۶

علاوه بر آرای الکترال که بایدن ۲۶۴ رأی کسب کرده و تنها یک ایالت دیگر کافی است تا او را به مرز ۲۷۰ رأی مورد نیاز برای ورود به کاخ سفید برساند، آرای مردمی او نیز رکورد بالای ۷۰ میلیون را رد کرد.

طبق اعلام دیلی میل، بایدن با کسب بیش از ۷۰ میلیون رأی مردمی، رکورد هر نامزد دیگر ریاست جمهوری را در تاریخ آمریکا شکست؛ به طوری که به گفته این پایگاه، او با این رأی خود رکورد آرای مردمی اوباما را هم در سال ۲۰۰۸ شکست.

بایدن تا بدین لحظه بیش از ۷۲ میلیون و ۱۱۰ هزار رأی مردمی کسب کرده است. همچنین ترامپ نیز با کسب بیش از ۶۸ میلیون رأی مردمی، از رأی خود در سال ۲۰۱۶ که نتوانسته بود ۶۲.۵ میلیون را کسب کند، پیشی گرفته است.

19

البته آنچه نتیجه نهایی انتخابات را مشخص خواهد کرد، رسیدن به ۲۷۰ رأی مورد نیاز  الکترال است.

 

به جز دموکرات‌ها و جمهوریخواهان، نامزدهای دو حزب دیگر شرکت کننده در انتخابات آمریکا چقدر رای آوردند؟

  ۱۲:۵۱

جو جورگنسن (Jo Jorgensen) و هاوی هاوکینز (Howie Hawkins) نیز از سوی احزاب آزادیخواه و سبز در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شرکت کردند.

پس از شمارش حدود ۸۵ درصد آراء ریخته شده، جورگنسن نامزد حزب آزادیخواه و معاونش اسپایک کوهن تاکنون نزدیک به یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار رأی یعنی ۱.۱ آراء شمارش شده در انتخابات ریاست جمهوری را به دست آورند.

هاوکینز، نامزد حزب سبز و معاونش آنجلا نیکول واکر اقبال کمتری داشته و سهمشان از آراء آمریکایی‌ها، کمی بیش از ۳۱۵ هزار رأی بوده است.

واکنش کرملین به نتایج انتخابات آمریکا

۱۲:۵۶

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین ضمن تأکید بر اینکه مسکو نمی‌تواند در حال حاضر اظهارنظری درباره انتخابات آمریکا کند گفت که باید منتظر شفافیت‌های بیشتر درباره انتخابات این کشور ماند.

وی توضیح داد: «قطعاً، جمع‌بندی نتایج انتخابات در ایالات متحده و اوضاع کنونی به شیوه‌ای است که نمی‌توان اظهارنظری در این خصوص کرد. در این شرایط، قطعاً ترجیح می‌دهیم که صبر کنیم و منتظر بمانیم تا اوضاع تاحدودی مشخص شود و شفافیت‌های بیشتری صورت بگیرد».

اخبار مربوط به ساعت‌های قبل انتخابات آمریکا را در اینجا می‌توانید مشاهده کنید.