۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

اخبار انتخابات آمریکا بعد از گذشت ۳۴ساعت از پایان رای‌گیری

۱۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۰۷
کد خبر: 479137
اخبار انتخابات آمریکا بعد از گذشت ۳۴ساعت از پایان رای‌گیری

مرحله پایانی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه برگزار شد و با گذشت بیش از سی و چهار ساعت از پایان رای گیری انتخابات آمریکا شمارش آرا هنوز ادامه دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین، روز سه شنبه پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا  برگزار شد و بر اساس ارقام به دست آمده، نرخ مشارکت واجدان شرایط در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ ایالات متحده به ۶۶.۹درصد رسیده که بالاترین میزان آن از ۱۲۰سال گذشته بوده است.

با مشخص شدن نتیجه آرای بیشتر ایالت‌های آمریکا پیش بینی‌ها در مورد ساکن بعدی کاخ سفید با احتمال بیشتری دنبال می‌شود.

تا این لحظه بایدن پس از پیروزی در ایالت میشیگان با ۲۶۴رای الکترال نسبت به دونالد ترامپ رییس‌جمهور فعلی آمریکا با ۲۱۴ رای الکترال پیش است و برای پیروزی تنها به ۶رای الکترال دیگر نیاز دارد.

سقوط قیمت نفت در واکنش به ابهامات انتخابات آمریکا

۱۰:۴۷

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۶۴ سنت معادل ۱.۶۳ درصد کاهش یافت و به ۳۸ دلار و ۵۱ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات نفت برنت ۶۸ سنت معادل ۱.۶۵ درصد کاهش یافت و به ۴۰ دلار و ۵۵ سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص روز چهارشنبه حدود چهار درصد صعود کرده بودند.

آرای مردمی بایدن و ترامپ تا این لحظه

3

۹۰ هزار رأی شمرده نشده در جورجیا

۱۰:۱۷

دفتر دبیرکل ایالت «جورجیا» اعلام کرد هنوز ۹۰ هزار و ۷۳۵ رأی در این ایالت شمرده نشده است. جورجیا ۱۶ رأی ایالتی دارد. پس از شمارش ۹۸ درصد آراء، ترامپ ۴۹.۶ و بایدن ۴۹.۱ درصد آراء را به خود اختصاص داده‌اند.

اعتراضات گسترده پساانتخاباتی در آمریکا

۰۹:۳۶

شماری از مردم آمریکا چهارشنبه شب (بامداد پنجشنبه به وقت تهران) در شهرهای پورتلند، فیلادلفیا، شیکاگو و نیویورک به خیابان‌ها آمدند.

معترضان خواستار شمارش تمام آراء انتخابات شدند و علیه نژادپرستی در آمریکا شعار دادند.

مقام اطلاعاتی آمریکا: شواهدی از مداخله خارجی در انتخابات وجود ندارد

 ۰۹:۲۶

بلندپایه ترین مقام امنیت سایبری در سازمان امنیت ملی آمریکا می گوید دولت شواهدی از مداخله خارجی در شمارش آرای انتخابات در دست ندارد.

کریستوفر کربز در بیانیه ای گفت که "شواهدی وجود ندارد که یک کشور متخاصم امکان جلوگیری از رای دادن یا تغییر شمارش آرا را پیدا کرده باشد."

کربز گفت: "ما مواظب کلیه تلاش های بازیگران خارجی برای هدف گرفتن یا مختل کردن شمارش آرا و تایید نتایج نهایی هستیم." تیم آقای ترامپ در چند ایالت شکایاتی را تسلیم دادگاه ها کرده است. رئیس جمهور آمریکا ساعاتی بعد از پایان رای گیری مدعی شد "مردم آمریکا هدف کلاهبرداری هستند" اما شواهدی ارائه نکرد.

اخبار مربوط به ساعت‌های قبل انتخابات آمریکا را در اینجا می‌توانید مشاهده کنید.