۰ نفر

برتری شکننده ترامپ در جورجیا و پنسیلوانیا

۱۵ آبان ۱۳۹۹، ۹:۰۸
کد خبر: 479134
برتری شکننده ترامپ در جورجیا و پنسیلوانیا

انتخابات آمریکا نفس‌گیر شده و چشم ترامپ و بایدن به تک رای‌ها در ایالت‌های باقی مانده دوخته شده، هرچند ترامپ با وجود پیش بودن در ایالت‌های پنسیلوانیا و جورجیا برای متوقف کردن شمردن آرا دست به شکایت زده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، ترامپ با وجود اینکه در جورجیا، کارولینای شمالی و پنسیلوانیا پیشتاز است اما نزدیک بودن آرا او را نگران کرده به همین دلیل به دنبال متوقف کردن شمارش باقی آرا از طریق شکایت هستند، هرچند دادگاه ایالتی پنسیلوانیا بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) شکایت کمپین ترامپ در مورد نحوه برگزاری و شمارش آرای انتخاباتی در این ایالت را رد کرد.

قاضی دادگاه پنسیلوانیا گفت: ناظران (به طور معمول) پای صندوق های رای برای نظارت حضور نداشته اند، بنابراین به نظر می رسید که هیئت انتخابات در شهر فیلادلفیا از قوانین ایالتی پیروی کرده است.

قاضی در ادامه افزود: در صورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی کرونا، وی مانع حضور مقامات انتخاباتی برای نزدیک شدن به صندوق های شمارش آرا نمی شود.

بر همین اساس ستاد انتخاباتی ترامپ اعلام کرد که دادخواستی را به دادگاه جورجیا داده که طی آن خواستار توقف شمارش آرا در این ایالت شده است.

گفتنی است، تا این لحظه بایدن با 264 الکترال از ترامپ با 214 الکترال پیش است و تنها 6 الکترال برای ورود به کاخ سفید نیاز دارد.

آخرین نتایج انتخابات آمریکا و رقابت نفس‌گیر ترامپ و بایدن را در تصویر زیر می‌توانید ببینید.

ترامپ