پنج شرکت با ارزش ایالات متحده، از جمله اپل، آمازون، فیس‌بوک و غیره، با وجود سود و پیشرفت چشمگیر در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ، در حال حاضر طرفدار پیروزی جو بایدن در انتخابات هستند.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش cnbc، پنج شرکت با ارزش ایالات متحده در اولین دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ عملکرد چشمگیری داشته‌اند.

گفتنی است که بنیان‌گذاران آمازون، مایکروسافت و فیس‌بوک در حال حاضر عنوان ثروتمندترین افراد جهان را از آن خود کرده‌اند، و دو بنیان‌گذار گوگل نیز در میان 10فرد برتر قرار دارند.

همچنین اپل، بزرگترین شرکت ایالات متحده با دارا بودن بالاترین ارزش بازار و تقریبا ارزش 7تریلیون دلاری در بازار سهام، 46درصد از سهم نزدک100 را تشکیل می‌دهد.

ارزش سهام این شرکت‌ها، از حداقل 83درصد برای آلفابت تا 291درصد برای آمازون رشد داشته‌اند. اگرچه آنها هفته گذشته به دلیل نگرانی‌های ناشی از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و تاثیر آن بر روی بازار، سقوط را تجربه کردند.

جالب توجه است که  حتی با وجود پیشرفت چشمگیر و بهره‌مندی از کاهش نرخ مالیات این شرکت‌ها، کارگران بخش فناوری از سیاست‌های ضد مهاجرتی دولت ترامپ، جنگ تجاری با چین و تلاش‌های گسترده برای بازگرداندن اقدامات محافظت از آب و هوا انتقاد کرده‌اند.

کارکنان پول خود را برای حمایت از دموکرات‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند. به گفته مرکز سیاست پاسخگو، آنها 20برابر مبلغ در نظر گرفته شده برای انتخاب مجدد ترامپ، و 10برابر بیشتر از مبلغ اهدایی به جمهوری‌خواهان، به کمپین انتخاباتی جو بایدن کمک کرده‌اند.

در نمودار ارائه شده، عملکرد پنج شرکت با ارزش آمریکا در زمان ریاست‌جمهوری ترامپ را مشاهده می‌کنید؛

سهام شرکت های آمریکایی