۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

آینده صنعت گردشگری جنوب شرقی آسیا/ کاهش بودجه سفر در دوران پسا کرونا

۱۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۴۲
کد خبر: 478861
آینده صنعت گردشگری جنوب شرقی آسیا/ کاهش بودجه سفر در دوران پسا کرونا

گردشگری از جمله صنایع متحمل بیشترین خسارات در پی بروز اپیدمی کووید 19 است. در عین حال، این صنعت پتانسیل بهبود سریع وضعیت بلافاصله پس از اتمام بحران کنونی را دارد. چنانکه شواهد موجود حاکی از بروز برخی تغییرات در ساختار بخش گردشگری جهان طی سال‌های آینده است.

اقتصاد آنلاینسجاد رفیع؛ بروز اپیدمی کووید 19 و بحران اقتصادی ناشی از آن منجر به تغییر ترکیب فعالیت‌های اقتصادی در بسیاری از کشورهای جهان شده است. طی ماه‌های گذشته شاهد رشد چشمگیر حوزه‌هایی مانند فین‌تک و تجارت الکترونیک، همزمان با افول برخی دیگر مانند رستوران‌داری بوده‌ایم. در همین رابطه، گردشگری را باید در زمره آسیب‌پذیرترین صنایع در مواجهه با بحران کنونی قلمداد کرد. صنعتی که در بسیاری از کشورها، کاهش شدید درآمد را تجربه کرده و چه بسا از چرخه فعالیت‌های اقتصادی حذف شده است. با این حال، پتانسیل صنعت گردشگری به گونه‌ای است که رشد چشمگیر آن بلافاصله پس از اتمام بحران فعلی، چندان دور از انتظار نیست. اگرچه بروز برخی تغییرات در ساختار این صنعت طی سال‌های آینده، قطعی به نظر می‌رسد. در همین زمینه، موسسه Booking اقدام به بررسی دیدگاه بیست هزار نفر از مشتریان سابق خود در منطقه جنوب شرقی آسیا نسبت به صنعت گردشگری کرده است. در ادامه و بر اساس اطلاعات بدست آمده از این تحقیق، به بیان سه مورد از تغییرات احتمالی در این صنعت خواهیم پرداخت.

1) کاهش بودجه مسافران

بدیهی است که پس از فروکش و اتمام اپیدمی کووید 19، بحران اقتصادی ناشی از آن همچنان تا مدت‌ها پابرجا می‌ماند. مساله‌ای که می‌تواند به معنای کاهش بودجه سفر در سبد هزینه خانوار و متعاقبا افزایش تمایل افراد به تورهای مسافرتی ارزان‌ قیمت باشد. در همین رابطه، 59 درصد از سنگاپوری‌های مورد مطالعه از قصد خود برای کاهش بودجه سفر در دوران پسا کرونا (در مقایسه با دوران پیش از شیوع ویروس کرونا) خبر داده‌اند.

2) افزایش اهمیت بهداشت محیط

اطاعات موسسه Booking حاکی از آن است که بیش از 62 درصد از مردم سنگاپور حتی پس اتمام اپیدمی کووید 19، همچنان از سفر به برخی مناطق به دلیل عدم اطمینان نسبت به وضعیت بهداشت محیط خودداری خواهند کرد. مساله‌ای که می‌تواند حداقل در کوتاه‌مدت منجر به تغییر مقاصد عمده گردشگری در سطح جهان شود.

 در این زمینه بخوانید:

سقوط شش پله‌ای هند در فهرست زیست‌بوم‌های استارتاپی برتر

برترین استارتاپ‌های حوزه کشاورزی اروپا

3) دورکاری و تغییر دوره‌های اوج‌گیری سفر

شواهد موجود حاکی از تثبیت وضعیت دورکاری بسیاری از افراد در دوران پسا کرونا است. مساله‌ای که باعث افزایش آزادی افراد در انتخاب زمان سفر و متعاقبا تغییر دوره‌های اوج‌گیری سفر خواهد شد.