۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

وضعیت آرا یک روز پیش از برگزاری انتخابات/ چه آماری از آرای پستی بیرون آمد؟

۱۲ آبان ۱۳۹۹، ۲۳:۱۱
کد خبر: 478594
وضعیت آرا یک روز پیش از برگزاری انتخابات/ چه آماری از آرای پستی بیرون آمد؟

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اگرچه در مواردی بر اساس پیش‌بینی‌ها و نظرسنجی به نتیجه رسیده، در عین حال مواردی هم بوده که نتیجه انتخابات بر خلاف جهت نظرسنجی‌ها و آرای عمومی از صندوق‌های رای و آرای الکترال بیرون آمده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ که رقابت میان دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری‌خواه و هیلاری کلینتون از حزب دموکرات بود از جمله مواردی است که نتیجه نهایی آن بر خلاف نظرسنجی‌ها و تصورات و پیش‌بینی‌ها رقم خورد. در حالی که نظرسنجی‌ها و اقبال عمومی بیشتر به نفع هیلاری کلینتون بود، در نهایت آرای الکترال رای به ورود ترامپ به کاخ سفید داد.

در حال حاضر هم علیرغم اقبال نظرسنجی ملی و اختلاف ۱۰ درصدی و دست بالای جو بایدن نسبت به ترامپ، گفته می‌شود در برخی از ایالت‌های تاثیرگذار ترامپ آرای بیشتری نسبت به رقیب دموکرات خود دارد که این موضوع فاصله میان دو رقیب را کاهش داده است.

بررسی آرای پستی ۱۳ ایالت مهم

نگاهی به آمارهای منتشر شده از سایت الکشن پروجکت بیانگر آن است که مجموعا بیش از ۹۴ میلیون رای پستی تا به امروز دریافت شده  است. آماری که در ادامه ارائه می‌شود مربوط به آرای پستی دریافت شده از سیزده ایالت کالیفرنیا، کلرادو، فلوریدا، آیووا، مریلند، مین، کارولینای شمالی، نیوجرسی، نیومکزیکو، نوادا، اوریگون، پنسیلوانیا و یوتاه است.

1212

آرای پستی به تفکیک حزب سیاسی

از مجموع آرای دریافت شده در ۱۳ ایالت نامبرده تاکنون دموکرات‌ها بیش از ۲۵ میلیون رای معادل ۴۴.۱ درصد از آرای به صندوق انداخته شده را در اختیار دارند در حالی که حزب جمهوری‌خواه درخواست ۱۴ میلیون رای پستی معادل ۲۶.۲ درصد از کل آرا تا به امروز را داشته‌اند. اقلیت حاضر در انتخابات ۰.۷ درصد درخواست رای داشتند در حالی که بیش از ۱۶ میلیون درخواست معادل ۲۹ درصد از درخواست آرای پستی متعلق به افرادی بوده که هیچ وابستگی به حزب خاصی نداشته‌اند.

1313

بررسی نژادی آرای پستی در کارولینای شمالی و جنوبی

از دیدگاه نژادی در دو ایالت کارولینای شمالی و کارولینای جنوبی سفیدهای غیر اسپانیایی زبان ۶۰ درصد، سیاهپوستان غیر اسپانیایی زبان ۲۶.۵ درصد، اسپانیایی زبان‌ها ۲.۳ درصد، آمریکایی - آسیایی‌های غیر اسپانیایی زبان ۲.۶ درصد و آمریکایی‌های اصیل غیر اسپانیایی زبان ۰.۲ درصد از آرای پستی را درخواست داده‌اند در حالی که ۸.۲ درصد از آرا مختص افرادی بوده که نژاد آنها مورد سوال قرار نگرفته است، در مجموع بیش از ۴.۵ میلیون نفر در این دو ایالت آرای پستی خود را به صندوق انداخته‌اند.

1414

تفکیک سنی رای دهندگان پستی در کلرادو، اوهایو و پنسیلوانیا

از لحاظ تنوع سنی در میان رای دهندگان، از میان سه ایالت کلرادو، اوهایو و پنسیلوانیا افراد در میانه سنی ۱۸ تا ۲۴ سال ۸.۴ درصد، افراد در سنین ۲۵ تا ۳۴ سال ۱۳.۹ درصد، ۳۵ تا ۴۴ سال ۱۳.۲ درصد، ۴۵ تا ۵۴ سال ۱۳.۷ درصد، ۵۵ تا ۶۴ سال ۱۸.۳ درصد و ۶۵ سال به بالا ۳۲.۵ درصد از آرای پستی را درخواست داده‌اند. در این سه ایالت در مجموع ۱۵ میلیون رای پستی تا پیش از برگزاری انتخابات به صندوق‌ها ریخته شده است.

1515

تفکیک جنسیتی رای‌دهندگان پستی در کلرادو و کارولینای شمالی

در مجموع ۱۵ میلیون رای پستی تا پیش از برگزاری انتخابات به صندوق‌ها ریخته شده است.

از دیدگاه تنوع جنسیتی در دو ایالت کلرادو و کارولینای شمالی از مجموع بیش از ۳ میلیون رای به صندوق ریخته شده ۵۵.۱ درصد از ارا مربوط به زنان و ۴۰.۳ درصد از آرای پستی مختص مردان بوده در حالی که ۴.۵ درصد از رای دهندگان پستی در این آمار اشاره‌ای به جنسیت خود نداشته‌اند.

1616

از جمله مهمترین مسائلی که باید در فاصله یک روز باقی مانده تا برگزاری انتخابات بار دیگر به آن اشاره کرد عدم قطعیت در پیروزی هر کدام از دو نامزد تا پیش از شمارش کامل آراست، اگرچه همچنان برخی معتقد به برتری ترامپ در پایان رقابت‌ها هستند اما بسیاری از تحلیل‌گران و ناظران سیاسی تاکید بر تاثیرگذاری موج جدید شیوع ویروس کرونا با توجه به آغاز فصل سرما بر محبوبیت و میزان اعتماد به رییس جمهوری کنونی آمریکا دارند.