۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

تظاهرات گسترده مسلمانان اندونزی علیه رییس‌جمهور فرانسه/ تظاهرکنندگان: ماکرون تروریست واقعی است

۱۲ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۵۳
کد خبر: 478471
تظاهرات گسترده مسلمانان اندونزی علیه رییس‌جمهور فرانسه/ تظاهرکنندگان: ماکرون تروریست واقعی است

مسلمانان اندونزی روز دوشنبه به دنبال اهانت ماکرون به دین اسلام، دست به تظاهرات زدند، این مسلمانان با محکوم کردن سخنان رییس‌جمهور فرانسه، خواستار اخراج سفیر این کشور شدند.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، هزاران مسلمان خشمگین روز دوشنبه مقابل سفارت فرانسه در پایتخت اندونزی دست به تظاهرات زدند و با در دست داشتن بنرهایی، امانوئل ماکرون، رییس‌جمهور فرانسه را تروریست واقعی خطاب کرده و خواستار اخراج فوری سفیر این کشور شدند.

معترضین در کشوری با جمعیت اکثریت مسلمان، به اعتراضات جهانی علیه اظهارات ماکرون در خصوص اسلام پیوستند و از رهبر فرانسه خواستند که سخنان خود را پس گرفته و از مسلمانان جهان عذرخواهی کند.

یکی از معترضان 70ساله گفت: "انشاالله ما مسلمانان او را می‌بخشیم، اما اگر او همه سخنان خود را پس نگیرد و عذرخواهی نکند همیشه با نفرت از سوی جهان اسلام مواجه خواهد شد."

معترضین با گذاشتن کلاه‌های نماز سفید و سیاه و ماسک‌های صورت، با حمل بنرهایی از کاریکاتور چهره شیطانی رییس‌جمهور فرانسه و حاوی عبارت "ماکرون تروریست واقعی" به اعتراضات روز دوشنبه در مرکز جاکارتا پیوستند.

تظاهرکنندگان با به اهتزاز درآوردن پرچم‌های اسلامی، خواستار اخراج سفیر فرانسه و تحریم محصولات فرانسوی شدند.

در هفته‌های اخیر، رییس‌جمهور فرانسه به دلیل توصیف اسلام به عنوان "دینی در بحران در سراسر جهان" و دفاع تند از آزادی بیان که برخی آن را کفر و فتنه‌برانگیز می‌خوانند، باعث خشم مسلمانان شده است.

گفتنی است که اظهارات ماکرون قبل و بعد از دو حمله اخیر در فرانسه بود.

رییس‌جمهور اندونزی، جوکو ویدودو، هم حمله اخیر در نیس و هم اظهارات ماکرون را، که به گفته وی "به اسلام توهین کرده" و "وحدت مسلمانان را در همه جا خدشه‌دار کرده"، محکوم کرد.

وزارت امور خارجه اندونزی، سفیر فرانسه را روز سه‌شنبه برای صحبت درباره اظهارات احضار کرده است.