۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

شلیک آخرین تیرهای انتخاباتی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان/ حضور اوباما در کارزار انتخاباتی بایدن

۱۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۵:۳۷
کد خبر: 478214
شلیک آخرین تیرهای انتخاباتی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان/ حضور اوباما در کارزار انتخاباتی بایدن

دونالد ترامپ رییس جمهوری ایالات متحده روز گذشته با حضور در ایالت پنسیلوانیا تلاش کرد تا رای این ایات خنثی را از آن خود کند. کامالا هریس هم در جنوب فلوریدا سعی کرد برای نامزد دموکرات‌ها جلب رای کند.

اقتصادآنلاین - اکرم شعبانی؛ باراک اوباما رییس جمهوری سابق ایالات متحده و معاون سابقش جو بایدن در نخستین حضور مشترک خود در سال ۲۰۲۰ برای جلب آرای مردمی به نفع نامزد دموکرات‌ها تلاش کردند. در آخرین پایان هفته پیش از برگزاری انتخابات باراک اوباما و جو بایدن با حضور در فلینت سعی کردند آرای بیشتری را به نفع نامزد دموکرات‌ها جلب کنند. 

کمپین بایدن همچنین اعلام کرده است که روز دوشنبه اوباما برای حمایت از معاون پیشین خود و نامزد حزب متبوعش در آتلانتا و فلوریدا حضور خواهد یافت.

اوباما پیشتر دو بار آرای میشیگان را از آن خود کرده است. با این وجود شهر جنیسی از جمله شهرهایی است که دموکرات‌ها جایگاه و آرای خود را در سال ۲۰۱۶ در مقایسه با آنچه که حزب دموکرات با رهبری اوباما در اختیار داشت، به میزان قابل توجهی از دست دادند. 

در فلینت، باراک اوباما رییس جمهوری پیشین با تمجید از شایستگی‌های جو بایدن معاون پیشین خود و نامزد کنونی حزب دموکرات، به هجمه و توهین‌هایی که طی دو هفته گذشته به سمت وی روانه شده است، اشاره کرد. او در میانه سخنان خود به دونالد ترامپ و سخنان او درباره برجسته سازی موارد ابتلای کرونا از سوی پزشکان آمریکایی هم اشاره کرد، موضوعی که به گفته ترامپ برای به دست آوردن پول بیشتر از سوی پزشکان مورد توجه قرار گرفته است.

اوباما در این باره عنوان کرد نمی‌تواند درک کند پزشکانی که برای نجات جان مردم زندگی خود را به خطر می‌اندازند، خبری را تنها برای کسب درآمد بیشتر شایعه کند.

رییس جمهوری سابق ایالات متحده همچنین سخنان ترامپ را در مورد جمعیتی که برای استقبال از وی گرد آمده بودند هدف قرار داد، اوباما با طرح این پرسش که چرا ترامپ نسبت به میزان جمعیتی که گرد آمده‌اند وسواس دارد؟ گفت: مثل اینکه در کودکی هیچکس به مهمانی تولد او نیامده باشد و از این لحاظ آسیب روحی دیده باشد.

همچنین در ادامه بایدن از دونالد ترامپ به دلیل اظهاراتی که در مورد کشته شدگان جنگ آمریکا داشته انتقاد و خاطرنشان کرد که ترامپ علاقه دارد خودش را به عنوان یک چهره سخت و خشن نشان دهد و از همین روست که چنین اظهارنظرهایی در مورد گذشتگان می‌کند.

به نظر می‌رسد هر اندازه که به زمان برگزاری انتخابات ۲۰۲۰ نزدیک‌تر می‌شویم دو کاندید از هر دو حزب آخرین اهداف طرف مقابل را هدف قرار می‌دهند تا بتوانند بخشی از آرای حزب رقیب را برای خود جلب کنند. اگرچه بیشتر ایالت‌ها در حال حاضر آرای خود را مشخص کرده‌اند و به میزان قابل توجهی مشخص است که کدام یک از ایالت‌ها به کدام یک از دو کاندید نظر مثبت دارد، اما تلاش هر دو کاندیدا برای جلب آرای ایالت‌های خنثی روز به روز بیشتر می‌شود.

از همین رو حضور اوباما در کمپین‌های انتخاباتی بایدن به عنوان نکته مثبتی برای حزب دموکرات در نظر گرفته می‌شود، بخشی از ایالت‌ها و شهرهایی که پیشتر با حضور اوباما آرای خود را به دموکرات‌ها اختصاص می‌دادند در انتخابات ۲۰۱۶ در چرخشی ناگهانی به سوی جمهوری خواهان رو کردند و از همین رو اوباما در تلاش است تا این آرای خاموش را بار دیگر به نفع دموکرات‌ها جلب کند.

از سوی دیگر دونالد ترامپ نیز با حضور در پنسیلوانیا و سخنرانی‌هایی در میان جمعیت، حمله به رقیب دموکرات خود را با شدت بیشتری از سر گرفت و البته پیش بینی کرد که هفته آینده نام اوست که از میان آرا به عنوان رییس جمهوری چهار سال آتی ایالات متحده بیرون خواهد آمد.

در این زمینه بخوانید:

در این مدت ترامپ به سختی تلاش کرده تا آرای پنسیلوانیا و دیگر ایالت‌های خنثی را از زمان آغاز رای‌گیری پستی از آن خود کند. ترامپ علیرغم ابراز نگرانی از امکان تقلب در انجام رای گیری پستی در سخنرانی‌های خود پیش بینی کرد که بار دیگر هم حزب جمهوری‌خواه برنده انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود و این روند با ثبت عملکرد بسیار قابل توجه در انتخابات کنگره نیز ادامه خواهد یافت. او همچنین تاکید کرد با قدرت کامل نظرسنجی‌هایی را که حاکی از پیشتازی دموکرات‌هاست کنار خواهم زد و پیروز این میدان انتخاباتی خواهم بود. از جمله مواردی که ترامپ در سخنرانی‌های انتخاباتی خود بارها به آن اشاره کرده حمایت برخی از شبکه‌های خبری و به قول او «اخبار دروغین» از جو بایدن نامزد دموکرات‌هاست.

تنها سه روز دیگر تا برگزاری انتخابات زمان باقیست، در حالی که بسیاری بر این باورند که ممکن است اعلام نتیجه انتخابات نسبت به دوره‌های قبلی کمی طولانی‌تر شود و بازارهای مالی در این میان دچار افت بیشتر شوند، دو نامزد تلاش دارند تا با جلب آرای خنثی، از طولانی کردن روند اعلام نتیجه انتخاباتی جلوگیری کنند.