۰ نفر

کاخ سفید به کنگره اطلاع داد؛

فروش اف-۳۵ آمریکایی به امارات

۸ آبان ۱۳۹۹، ۲۱:۳۹
کد خبر: 477604
فروش اف-۳۵ آمریکایی به امارات

کاخ سفید به کنگره اطلاع داده قصد دارد ۵۰ فروند جنگنده اف-۳۵ ساخت شرکت لاکهید مارتین را به امارات متحده عربی بفروشد.

به گزارش رویترز انگلیس پنجشنبه‌شب به نقل از منابع آگاه از جمله قانون‌گذاران در آمریکا گفت که کاخ ریاست جمهوری این کشور کنگره را در جریان این تصمیم خود قرار داده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، آمریکا و امارات به دنبال دست‌یابی به بیانیه مشترک در ارتباط با فروش این هواپیماها در وقت مناسب مانند روز ملی امارات هستند.

به رغم اعلام تصمیم ترامپ به کنگره، کمیته‌های روابط خارجی در کنگره و کمیته امور خارجه در مجلس نمایندگان که اعضای آن‌ها از نقض امارات در کشتار غیرنظامیان در یمن انتقاد کرده‌اند، این حق را دارند که در قراردادهای فروش اسلحه در چارچوب فرآیند غیر رسمی، بازنگری و ممانعت کنند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که امارات، بحرین و سودان را برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تحت فشار قرار داده بود، پیشتر گفته بود که فرآیند فروش اف ۳۵‌ها به امارات در حال حرکت به جلوست.

با این حال، دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی در گفت‌وگو با رسانه‌‌های عربی گفته بود که امارات از سال‌ها پیش درخواست خرید این جنگنده‌های مدرن را داده بود و خرید این جنگنده‌ها ارتباطی به توافق سازش بین ابوظبی و تل آویو ندارد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که از زمان توفق این رژیم با امارات بر سر عادی‌سازی روابط بارها با فروش این جنگنده‌ها به بهانه برهم زدن توازن قدرت در غرب آسیا به ضرر این رژیم مخالفت کرده بود، بعد از اعلام این خبر نوشت: «همه ما با تهدید مشترکی مواجه هستیم».

اعلام آمادگی کاخ سفید برای فروش جنگنده‌های اف ۳۵ به امارات در حالی است که آمریکا بیش از دو سال است که روند فروش این جنگنده‌ها به ترکیه را که خود از حامیان طرح تولید این سلاح مدرن است، به دلیل خرید سامانه‌های دفاع موشکی اس ۴۰۰ روس متوقف کرده است و قرار است جنگنده‌های سفارشی ترکیه را به یونان، رقیب این کشور در مدیترانه تحویل دهد.