آخرین رتبه‌بندی در خصوص با ارزش‌ترین برندهای جهان نشان می‌دهد که اپل با ارزش حدود 323میلیارد دلار، جایگاه نخست را از آن خود کرده است.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ بر اساس گزارش برترین برندهای جهان در سال 2020 که اخیرا توسط Interbrand منتشر شده، در حال حاضر اپل شرکتی است که به بزرگترین ارزش به پشتوانه برند خود افتخار می‌کند. ارزش این برند 322.9میلیارد دلار بوده و باز هم سبب قرار گرفتن آن در صدر این لیست خاص شده است.

برند آمازون با ارزش 200.677میلیارد دلار در رتبه بعدی قرار گرفت. شرکت جف بزوس حتی توانست ارزش برند خود را نسبت به سال گذشته 60درصد افزایش دهد.

نکته جالب این است که در حقیقت برندهای تکنولوژی بر 10 رتبه برتر در این لیست حاکم هستند. این موضوع همچنین برای برندهای آمریکایی صدق می‌کند که تنها سه استثنای جغرافیایی این لیست، شرکت عظیم سامسونگ در کره جنوبی ، خودروسازی تویوتا در ژاپن و مرسدس بنز در آلمان است. 

در بحبوحه بیماری همه‌گیر جهانی، در طول 12ماه گذشته، اینستاگرام به رتبه 19، یوتیوب به رتبه 30 و زوم به رتبه100  در این لیست رسیده اند که برای نخستین بار، برندهای ارتباطی و رسانه‌های اجتماعی وضعیت خوبی داشته‌اند.

تسلا با ارزش برند 12.785میلیون دلار بار دیگر وارد این رتبه‌بندی شد و در جایگاه 40 قرار گرفت که باید اشاره کرد آخرین بار در سال 2017 در لیست بهترین برندهای جهان ظاهر شده بود.

در نمودار ارائه شده، با ارزش‌ترین برندهای جهان در سال 2020 را مشاهده می‌کنید؛

با ارزش ترین برندها