۰ نفر

توصیه اردوغان برای تحریم کالاهای فرانسوی

۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۶:۴۴
کد خبر: 476766
توصیه اردوغان برای تحریم کالاهای فرانسوی

رییس جمهوری ترکیه در توصیه‌ای به شهروندان کشورش از آنها خواست کالاهای فرانسوی خریداری نکنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، رییس جمهوری ترکیه دوشنبه بعد از ظهر درباره کالاهای ساخت فرانسه به شهروندان کشورش توصیه‌ای کرد.

«رجب طیب اردوغان» رییس جمهور ترکیه  به شهروندان این کشور توصیه کرد که دیگر کالاهای فرانسوی خریداری نکنند. اردوغان در سخنان خود برای بار سوم سلامت روحی رییس جمهورفرانسه را زیر سئوال برد.

وی تصریح کرد که دشمنی با اسلام در برخی کشورهای اروپایی به یک سیاست بدل شده که در سطوح بالا مورد حمایت قرار می‌گیرد.

در این زمینه بخوانید

بازانتشار کاریکاتوری موهن در یک نشریه فرانسوی در دو هفته گذشته خشم جوامع اسلامی را برانگیخته است. این خشم با سخنان «امانوئل ماکرون» در چهارشنبه گذشته که به حمایت از این اقدام به بهانه آزادی بیان پرداخته بود، دو چندان شده و مقامات بسیاری از کشورها از جمله اردوغان و «عمران خان»، نخست وزیر پاکستان موضع ماکرون را محکوم کرده‌اند.

سخنان اردوغان در حالی مطرح می‌شود که وزارت خارجه فرانسه یکشنبه‌شب به وقت تهران از کشورهای واقع در غرب آسیا (خاورمیانه) خواست تا فراخوان برای تحریم کالاهای فرانسه را متوقف کنند.  وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای با اشاره به تقاضاهای صورت گرفته در سه روز گذشته برای تحریم تولیدات این کشور از جمله محصولات غذایی، اعلام کرد: «درخواست‌ها برای تحریم بی‌پایه  و اساس بوده، این اقدامات و حمله به کشور باید به فوریت متوقف شود.»

در ادامه  محکومیت اقدام  ضد اسلامی مقامات فرانسه، مردم غزه امروز  دوشنبه با برپایی تجمع، اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) توسط مقامات و رسانه‌های فرانسه را محکوم کردند. جمعی از فلسطینیان امروز با تجمع مقابل مرکز فرهنگی فرانسه در نوار غزه، انتشار کاریکاتورهای موهن به پیامبر در رسانه‌های فرانسوی و توهین رئیس جمهور فرانسه به دین اسلام را محکم کردند و خواستار عذرخواهی آنها شدند.