۰ نفر

نتایج نظرسنجی‌ها در آمریکا نشان داد؛

پیشتازی بایدن در انتخابات‌۲۰۲۰

۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۴۴
کد خبر: 476622
پیشتازی بایدن در انتخابات‌۲۰۲۰

هشت روز مانده تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۲۰۲۰، نظرسنجی ها نشان می دهد که جو بایدن نامزد دموکرات ها همچنان رقیب پیشتاز است و مراقبت های بهداشتی و مدیریت همه گیری کرونا دو موضوع مهم از نظر حامیان او را تشکیل می دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، تارنمای سی ان ان گزارش داد: فرصت چندانی برای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای بهبود وضعیت خود در نظرسنجی ها باقی نمانده و او همچنان در نظرسنجی های ملی و ایالتی از رقیب دموکرات خود عقب است.

اما نکته نگران کننده تر برای ترامپ این است که او آشکارا از وضعیت خود در همین مقطع از انتخابات سال ۲۰۱۶ عقب است. چهار سال پیش همین زمان، او به سرعت اختلاف پیشتازی هیلاری کلینتون نامزد وقت دموکرات ها را کمتر می کرد.

اکنون بایدن حدود ۹ تا ۱۰ درصد از بایدن در نظرسنج های ملی جلوتر است.

۹ روز مانده به انتخابات در سال ۲۰۱۶ میلادی پیشتازی هیلاری کلینتون فقط به حدود ۴ درصد در متوسط نظرسنجی ها و ۹ درصد در روز انتخابات رسیده بود. امتیاز او ۲۱ روز مانده به انتخابات حدود  ۷ درصد بیشتر بود. کسب ۴۵ درصد آرا اندک بود و باعث شد که ترامپ فرصت کافی  را در هفته نهایی رقابت ها داشته باشد تا حمایت رای دهندگانی را که تا آن مقطع علاقه ای به هیچ از نامزدها نداشتند کسب کند.

در این مقطع کاری که بایدن باید انجام دهد این است که رای دهندگانی را که تاکنون از او حمایت کرده اند، حفظ کند.

نظرسنجی ای بی سی نیوز و شرکت ایپسوس که بعد از مناظره نهایی دو رقیب انجام و روز یکشنبه منتشر شد نشان می دهد که محبوبیت ترامپ بسیار پایین آمده است و ۲۲ درصد از رای دهندگان آمریکایی او را رئیس جمهوری نامحبوب می دانند.

نظرسنجی سی ان ان و «اس اس آر اس» نشان می دهد که  رای دهندگان احتمالی که بایدن را نامزدی محبوب می دانند ۹۳ درصد احتمال می دهند که او پیروز انتخابات باشد و فقط ۶ درصد همین نظر را درباره ترامپ دارند.

نظرسنجی روز یکشنبه سی بی اس و موسسه یوگاو نشان می دهد که تغییر چندانی در نتایج به نفع ترامپ ایجاد نشده است. بیشتر این نظرسنجی ها قبل از مناظره آخر انجام شده است.

این نتایج نشان داد در ایالت فلوریدا حمایت از بایدن ۵۰ درصد است و ۴۸ درصد از ترامپ حمایت می کنند. ماه گذشته در این ایالت ۴۸ درصد از بایدن و ۴۶ درصد از ترامپ حمایت کرده بودند.

در جورجیا، حمایت از بایدن و ترامپ برابر و ۴۹ درصد است. ماه گذشته ۴۷ درصد از ترامپ و ۴۶ درصد از بایدن حمایت کرده بودند.

در کارولینای شمالی، بایدن با کسب ۵۱ درصد آرا در مقابل ترامپ با ۴۷ درصد آرا رقیب پیشتاز است. ماه گذشته در این ایالت این اختلاف ۴۸ به ۴۶ درصد به نفع بایدن بود.

نظرسنجی جدید دیگری اختلاف فاحش در نظرات هواداران دو نامزد انتخابات درباره اهمیت همه گیری کرونا در روزهای مانده تا  انتخابات را نشان می دهد.

نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو نشان می دهد که اکثریت رای دهندگان به ترامپ کووید ۱۹ را موضوعی مهم در انتخابات قلمداد نمی کنند و فقط ۲۴ درصد از رای دهندگان به رئیس جمهوری آمریکا آن را موضوعی مهم می دانند.

در حالی که ۸۲ درصد رای دهندگان به باین موضوع کرونا را بسیار مهم در انتخابات امسال قلمداد می کنند.

وقتی از رای دهندگان واجد شرایط درباره شش موضوع کلیدی سقط جنین، مراقبت های بهداشتی، سیاست خارجی، اقتصاد، همه گیری کرونا، انتصاب دیوان عالی سوال شد این نتیجه به دست آمد که حامیان ترامپ و بایدن به یک اندازه برای این مسائل اهمیت قائل اهستند اما دو موضوعی که اختلاف نظرها درباره آنها زیاد بود مراقبت های بهداشتی و همه گیری کرونا بودند که رای دهندگان به بایدن ۳۸ درصد موضوع مراقبت های بهداشتی را مهم دانستند.

انتخابات آمریکا ۱۳ آبان برای تعیین رئیس جمهوری جدید و معاون او برگزار می شود.

رهگیری نظرسنجی های روزنامه تلگراف تایید می کند که بایدن در نظرسنجی های ملی جلوتر از ترامپ است.

این رسانه افزود متوسط پیشتازی ۱۰ درصدی بایدن نشان می دهد که بیش از نیمی از آمریکایی تمایل دارند از جو بایدن حمایت کنند و ترامپ با اختلاف ۵ یا ۶ واحدی از بایدن عقب است.

ترامپ در انتخابات سال ۲۰۱۶ به رغم از دست دادن آرای مردمی پیروز شد بنابراین هنوز نمی توان به طور قطعی بیان کرد که کدامیک از دو نامزد انتخابات ممکن است به کاخ سفید راه یابد.

تارنمای پروژه انتخابات آمریکا نشان می‌دهد تا پایان یکشنبه نزدیک به ۶۰ میلیون نفر آرای خود را به صورت پستی یا حضوری به صندوق‌های رای ریخته‌اند که از ۵۸ میلیون برگه‌ رای ریخته شده زودهنگام در سال ۲۰۱۶ بیشتر است.

رئیس جمهوری آمریکا صبح شنبه به یکی از صندوق‌های رای‌گیری پیش از موعد در فلوریدا رفت و گفت به شخصی به نام ترامپ رای داده است.