۰ نفر

دورکاری در جهان بیشتر می‌شـود

۳ آبان ۱۳۹۹، ۹:۱۴
کد خبر: 476250
دورکاری در جهان بیشتر می‌شـود

بخش بزرگی از شرکت ها از افزایش بهره وری خود در زمان دورکاری خبر داده اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛ با تداوم شرایط کرونایی و فرا رسیدن فصل سرما انتظار می رود شمار بیشتری از شاغلین در سراسر جهان با هدف کاستن از سرعت شیوع کرونا، دورکار شوند. طبق نتایج تحقیقات موسسه اینترپرایز تکنالجی کا با مشارکت مدیران ۱۲۰۰ کشور در سراسر جهان تهیه شده است، تا پایان امسال نسبت کارکنان دورکار دو برابر بیشتر از نسبت کارکنان شاغل در محل کار افزایش پیدا خواهد کرد. شرکت کنندگان در این نظرسنجی همچنین نسبت به بهبود شرایط شغلی در سال آینده ابراز امیدواری کرده اند.  

در بین شرکت کنندگان در نظرسنجی فوق، حدود ۷۲ درصد اعلام کرده اند که کارکنانشان به طور کامل یا نسبتا کامل دورکار هستند. ۳۴.۴ درصد آن ها انتظار دارند این دورکاری با پایان پاندمی نیز ادامه یابد در حالی که تا پیش از شیوع کرونا این میزان تنها ۱۶.۴ درصد بود. همچنین ۴۸.۶ درصد پاسخ دهندگان نیز گفته اند بهره وری کارکنانشان از زمان دور کار شدن افزایش پیدا کرده و این در حالی است که ۲۸.۷ درصد شرکت کنندگان معتقد به کاهش بهره وری کارکنانشان با آغاز دورکاری ها بوده اند.  

اریک بردلی- کارشناس ارشد این موسسه گفت: طبق آمارهایی که از مقایسه بهره وری به دست آورده ایم می توان گفت که دورکاری موفقیت آمیز بوده است و این مساله ما را به این نتیجه می رساند که شاهد افزایش دورکاری ها در ادامه سال نیز خواهیم بود.  

در حال حاضر شماری از شرکت های بزرگ جهان بخش بزرگی از کارکنان خود را دورکار کرده اند. تیم کوک- مدیرعامل اپل با ابراز رضایت از نتایج دورکاری کارکنان این شرکت گفته بود احتمال تغییر در ساختار فیزیکی شغلی این شرکت و دورکاری همیشگی بخش هایی از این شرکت وجود دارد.  

شرکت های گوگل، آمازون و فیس بوک نیز تاکنون بخش بزرگی از نیروی کار خود را دورکار کرده اند.