۰ نفر

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه:

مسکو به رغم تهدیدات آمریکا روابط با ایران را توسعه می‌دهد

۲ آبان ۱۳۹۹، ۹:۵۲
کد خبر: 476087
مسکو به رغم تهدیدات آمریکا روابط با ایران را توسعه می‌دهد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: مسکو به رغم تهدیدات آمریکا و کرونا روابط با ایران را توسعه می‌دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، «ماریا زاخارووا» در نشست خبری هفتگی خود خاطرنشان کرد: به رغم شیوع کرونا و تهدیدات آمریکا روابط ایران و روسیه در همه عرصه‌ها در سطح عالی و استان‌های دو کشور گسترش می‌یابد.

وی افزود: آمریکا اعلام کرده است که هدف اقدامات واشنگتن جلوگیری از همکاری کشورها با ایران است اما روسیه به همکاری‌های فنی - نظامی با ایران ادامه خواهد داد.

زاخارووا خاطرنشان کرد: روسای جمهوری دو کشور در سال جاری چهار بار با یکدیگر گفت‌وگوی تلفنی و وزیران خارجه هم سه بار در مسکو دیدار کردند. رییس دومای روسیه هم با رئیس جدید مجلس شورای اسلامی ایران گفت‌وگوی تلفنی داشت.

وی گفت: مسکو و تهران در عرصه‌های بین‌المللی نظیر مذاکرات آستانه برای حل‌وفصل اختلافات و مسائل سوریه نیز همکاری دارند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار داشت: به ابتکار طرف ایران اول ژوئیه سال جاری  میلادی اجلاس وبیناری با موضوع سوریه با حضور سران کشورهای ایران، روسیه و ترکیه برگزار شد.

زاخارووا افزود: انتظار می‌رود در پایان شرایط کنونی همه‌گیری کرونا اجلاس حضوری سران کشورهای ضامن صلح سوریه شامل ایران، روسیه و ترکیه در تهران برگزار شود.

وی اظهار کرد: مسئله مبارزه با کووید-۱۹ همواره در مرکز توجه سران ایران و روسیه قرار دارد و از جمله دو طرف به دورنمای همکاری در زمینه واکسن روسی کرونا توجه می‌کنند.

زاخارووا افزود: بین سازمان‌های مربوطه دو کشور هم در این زمینه گفت‌وگوهای سازنده‌ای برقرار شده است. حتی در شرایط شیوع کرونا به اقتصاد کشورهای جهان ضربه می‌زند ما شاهد روند مثبت توسعه روابط تجاری بین دو کشور هستیم و حجم تجاری ایران و روسیه و سایر شاخص‌ها توسعه می‌یابد.

به گفته سخنگوی وزرات خارجه روسیه دو کشور همچنان به مشارکت سودمند متقابل ادامه می‌دهند و از ظرفیت‌های بالای موجود استفاده می‌کنند.