۰ نفر

سی ان ان اعلام کرد؛

بایدن برنده آخرین مناظره انتخاباتی

۲ آبان ۱۳۹۹، ۹:۴۷
کد خبر: 476086
بایدن برنده آخرین مناظره انتخاباتی

شبکه تلویزیونی سی ان ان طی نظرسنجی که در آخرین مناظره ریاست جمهوری انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا به عمل آورد، جوبایدن نامزد دموکرات را برنده این مناظره اعلام کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سومین و آخرین مناظره بین دونالد ترامپ و جو بایدن دو رقیب اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شامگاه پنجشنبه (اول آبان ماه) در نشویل ایالت تنسی آغاز شد که رسانه های خبری از جلمه سی ان ان، در نظر سنجی به واکنش مخاطبان این مناظره پرداختند.

شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: بنابر نظرسنجی این شبکه، ۵۳درصد بایدن را برنده آخرین مناظره دانسته اند، درحالی که تنها ۳۹ درصد دونالد ترامپ را برنده آن دانستند.

این شبکه خبری در ادامه اعلام نتایج این نظرسنجی افزود: بایدن در موضوعات مهمی همچون سیاست خارجی یا مقابله با شیوع ویروس کرونا نسبت به رقیب جمهوریخواه خود پیشتاز بود، اما در موضوع اقتصاد ترامپ با ۵۶ درصد در برابر ۴۴درصد بایدن، از وی پیشی داشت.

مخاطبان علاقه ای به هیچ یک از دو نامزد ندارند

سی ان ان افزود: نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که مناظره شب گذشته تاثیر بنیادی و چندانی بر روی مخاطبان و رای دهندگان آمریکایی نداشته است، چنانچه در پاسخ به این پرسش «دیدن این مناظره شما را ترغیب به رای دادن به کدام نامزد کرده؟»، تنها ۲۱درصد متمایل به بایدن و ۱۴درصد نیز به ترامپ تمایل داشتند؛ اما ۶۴درصد از ناظران این مناظره علاقه و تمایلی به هیچ یک از این دو نداشته‌اند.

سومین و آخرین مناظره انتخاباتی دو رقیب اصلی ریاست جمهوری آمریکا شامگاه پنجشنبه (اول آبان ماه) در «نشویل» ایالت تنسی آغاز شد و سوال اول مجری درباره بحران شیوع کرونا در آمریکا بود، اما این مناظره سوال هایی هم در زمینه موضوع های مرتبط با امنیت ملی و تا حدودی سیاست خارجی داشت.

 جو بایدن نامزد حزب دموکرات و دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه برای آخرین بار رو در روی هم قرار گرفتند تا در مدت ۹۰ دقیقه به سوالات مربوط به ۶ موضوع پاسخ دهند و یا همدیگر را به چالش بکشند.

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰  آمریکا پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا خواهد بود که قرار است در ۳ نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ۱۳۹۹) برگزار شود.

تحلیلگران و ناظران داخلی آمریکا این دوره از انتخابات را یکی از متفاوت ترین دوره های انتخاباتی در تاریخ این کشور می دانند.