۰ نفر

در حراج لندن؛

تابلوی بنکسی ۱۰میلیون دلار فروخته شد +عکس

۱ آبان ۱۳۹۹، ۲۳:۰۲
کد خبر: 476069
تابلوی بنکسی ۱۰میلیون دلار فروخته شد +عکس

یک تابلوی نقاشی در سبک امپرسیونیسم که به دست بنکسی، هنرمند ناشناس بریتانیایی، کشیده شده است در حراجی لندن به قیمت ۹.۸ میلیون دلار فروخته شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از یورونیوز، این تابلو که «مونه را به من نشان بده» نام دارد در حراج ساتبی به مزایده گذاشته شده بود و تقریبا دو برابر مبلغ قیمت‌گذاری شده اولیه به فروش رفت. نام خریدار این اثر فاش نشده است.

در این نقاشی که محصول سال ۲۰۰۵ است، بنکسی چرخ‌های خرید رهاشده و یک مخروط ترافیکی نارنجی را به تابلوی زمینه‌ای از کلود مونه، نقاش فرانسوی، با عنوان نیلوفرهای آبی اضافه کرده است.

الکس برانچیک، مدیر بخش هنرهای معاصر اروپای حراج ساتبی گفت این اثر یکی از «قوی‌ترین و نمادین‌ترین» آثار بنکسی است که تا کنون به فروش گذاشته شده بود.

773x435_cmsv2_04a0638a-45ed-51d3-892f-a07376bdb8d9-5078080

بنکسی که نام وی تا کنون شناخته نشده است، هنرمندی است که کارش را با رسم نقاشی‌های دیواری به وسیله اسپری‌ در ساختمان‌های نیمه‌کاره در بریستول بریتانیا آغاز کرد.

این هنرمند بیشتر به مسائل سیاسی و اجتماعی می‌پردازد و محتوای کارهای او اغلب اعتراضی است. آثار خلق شده توسط او برایش شهرت و محبوبیتی جهانی به ارمغان آورده است.

اثر دیگری از بنکس با نام «پارلمان متحول‌شده» سال پیش در حراجی ساتبی لندن ۱۲ میلیون دلار چکش خورد. این تابلو صحنه‌ای از یک جلسه مجلس عوام بریتانیا را نشان می‌دهد که در آن به جای نمایندگان، شامپانزه‌ها روی صندلی‌ها نشسته‌اند.

یک اثر دیگر از بنکسی در اوایل ماه جاری با نام «ما را ببخش» در حراجی ساتبی هنگ‌کنگ به قیمت ۸.۳ میلیون دلار به فروش رفته است.