۰ نفر

پاسخ به یک شایعه؛

توییتر ترامپ هک شد؟

۱ آبان ۱۳۹۹، ۲۲:۲۲
کد خبر: 476065
توییتر ترامپ هک شد؟

یک رسانه هلندی مدعی شد یک محقق امنیتی توانسته گذرواژه حساب کاربری ترامپ را در توئیتر حدس زده و به آن دسترسی پیدا کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، رسانه‌های هلندی گزارش داده‌اند حساب کاربری «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتر هفته گذشته، بعد از آنکه یک محقق گذرواژه آن را حدس زد، هک شد.

روزنامه «de Volkskrant» (روزنامه مردم) چاپ هلند مدعی شده گذرواژه حساب کاربری ترامپ در توئیتر «maga2020» (سرواژه‌ای به معنی "بار دیگر آمریکا را باعظمت کنیم" که شعار انتخاباتی ترامپ است) بوده و یک کارشناس مسائل امنیت سایبری به نام «ویکتور گیورس» آن را درست حدس زده است.

روزنامه گاردین نوشته گیورس سال ۲۰۱۶ هم توانسته بود با حدس زدن گذرواژه حساب کاربری ترامپ به آن دسترسی پیدا کند. او این بار گفته بعد از ۵ بار تلاش توانسته وارد حساب کاربری ترامپ شود.

این پژوهشگر مسائل امنیت سایبری به روزنامه هلندی گفت: «انتظار داشتم بعد از ۴ بار تلاش اشتباه، توئیتر جلوی تلاش‌های بعدی من را بگیرد یا اینکه دست‌کم خواستار ارائه اطلاعات بیشتر شود.»

شرکت توئیتر این ادعا را تکذیب کرد. یک سخنگوی این شرکت در بیانیه‌ای گفت: «ما هیچ شواهدی در  تأیید این ادعا نیافتیم، ضمن آنکه مطلب منتشرشده در هلند هم شواهدی در این خصوص ارائه نمی‌داد. ما از قبل تدابیر امنیتی ویژه‌ای برای گروهی از حساب‌های کاربری خاص و مرتبط با انتخابات در ایالات متحده در نظر گرفتیم.»

با وجود این، گیورس در گفت‌وگو با روزنامه هلندی مدعی شده که ترامپ، برخی تدابیر امنیتی خاص مانند راستی‌آزمایی دومرحله‌ای را برای حفظ امنیت حساب خود به کار نمی‌‌برده و او به راحتی توانسته به صفحه‌اش دسترسی پیدا کند.

روزنامه هلندی نوشته گیورس بعد از دسترسی به حساب کاربری ترامپ متوجه شده که به ناگهان به ۸۷ میلیون مخاطب (دنبال‌کننده‌های ترامپ در توئیتر) دسترسی دارد و این موجب شده که او اندکی دچار ترس شود.

بنابراین، گیورس تلاش کرده که به دیگران از جمله ستاد انتخاباتی ترامپ و خانواده او هشدار دهد. این محقق امنیتی، با پیام‌هایی که از طریق توئیتر ارسال کرده خواستار آن شده که توجه ترامپ به ایمن نبودن حساب کاربری‌اش جلب شود.»

گیورس گفته یک روز بعد از آنکه توانسته به حساب کاربری ترامپ دسترسی پیدا کند متوجه شده که راستی‌آزمایی دومرحله‌ای فعال شده است. وی مدعی شده سرویس مخفی آمریکا چند روز پیش با او تماس گرفته و از او بابت مشخص کردن این نقص امنیتی تشکر کرده است.