۰ نفر

در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا:

وکیل ترامپ از کشف تصاویر جنسی در لپ‌تاپ پسر بایدن خبر داد

۳۰ مهر ۱۳۹۹، ۲۳:۴۱
کد خبر: 475867
وکیل ترامپ از کشف تصاویر جنسی در لپ‌تاپ پسر بایدن خبر داد

وکیل شخصی رئیس‌جمهور آمریکا از کشف تصاویر جنسی در لپ‌تاپ متعلق به پسر نامزد حزب دموکرات در انتخابات آمریکا خبر داده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «رودی جولیانی»، وکیل شخصی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا گفته که لپ‌تاپ ادعایی متعلق به «هانتر بایدن»، پسر «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا محتوی تصاویر جنسی مربوط به کودکان بوده است.

جولیانی در مصاحبه با پایگاه خبری «نیوزمکس» مدعی شده هانتر بایدن تصاویر متعددی از دختران زیرسن غیرقانونی در این لپ‌تاپ ذخیره کرده بود و او هارد دیسک این لپ‌تاپ را تحویل پلیس ایالت «دلاور» داده است.

وکیل شخصی ترامپ گفت شواهدی در اختیار دارد که نشان می‌دهد اسناد ذخیره‌شده در لپ‌تاپ مذکور کودکان را به خطر انداخته و مصداق سوءاستفاده جنسی از کودکان زیرسن غیرقانونی جنسی بوده است.

رودی جولیانی در مصاحبه با نیوزمکس، با نشان دادن عکسی از یک متن مدعی شد هانتر بایدن در یک پیام با پدرش درباره رابطه‌ای که با یک کودک ۱۴ ساله داشته صحبت کرده است.

وکیل شخصی ترامپ گفت بعد از آنکه این مسئله را متوجه شده اطلاعات مربوط به آن را در اختیار اداره پلیس شهر «ویلمینگتون» در ایالت «دلاور» قرار داده است.

او گفت: «من جزئیات دیگری درباره مسائلی که ظاهراً یک رابطه جنسی نامناسب هستند را در اختیار آنها قرار دادم.»

جولیانی به جزئیاتی درباره این دختر ۱۴ ساله اشاره نکرد اما مدعی شد که تصاویر و متن‌هایی در اختیار دارد که اثبات می‌کند خانواده او درباره ایمنی‌اش نگرانی دارند. 

وی گفت: «متن‌های زیادی وجود دارند که من به پلیس تحویل دادم و نشان می‌دهند که خانواده، درباره ایمنی این بچه نگران بوده‌اند. شواهدی که من به آنها تحویل دادم نشان می‌دهد که این مسئله به جو بایدن گزارش شده. اما آیا او کاری در مورد آن انجام داده است؟»

وکیل شخصی ترامپ با بیان این ادعا که اف‌بی‌آی از یک سال پیش نسخه‌ای از اطلاعات این لپ‌تاپ را در اختیار داشته از این نهاد آمریکایی انتقاد کرد.

او گفت: «اف‌بی‌آی مدت‌ها این را در اختیار داشت. هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که نشان دهد کاری در مورد آن انجام داده‌اند، بنابراین، من به اداره پلیس رفتم و گفتم که می‌خواهید درباره این مسئله چه کاری انجام دهید؟»

روزنامه آمریکایی نیویورک پست اخیرا در گزارشی اعلام کرد ایمیل‌هایی را «رودی جولیانی»، وکیل شخصی ترامپ از لپ تاپی شکسته که در یک تعمیرگاه لوازم رایانه‌ای رها شده بود و بعد به دست اف‌بی‌آی کشف و ضبط شد، علیه بایدن‌ها به دست آورده و در اختیار این روزنامه قرار داده است.

 وکیل ترامپ گفته بزودی اسناد دیگری را هم از روی لپ تاپ مذکور علیه جو بایدن و پسرش منتشر خواهد کرد. نیویورک پست اما گفته نمی‌تواند تایید کند این رایانه به پسر بایدن تعلق دارد.

بر این اساس، هانتر بایدن در سال ۲۰۱۵ وقتی به هیأت مدیره شرکت انرژی اوکراینی Burisma می‌پیوندد، پدرش را که معاون اوباما بود، به یکی از مدیران ارشد این شرکت معرفی می‌کند. هانتر با موفقیت از نفوذ پدرش استفاده کرد تا مقامات دولت اوکراین را برای اخراج یک دادستان که درباره این شرکت تحقیق می‌کرد، تحت فشار قرار دهد. در این گزارش همچنین تصاویری از هانتر بایدن در حال کشیدن مواد مخدر منتشر شده است. 

کارزار انتخاباتی بایدن در بیانیه‌ای اعلام کرد بعد از بررسی برنامه‌های رسمی بایدن در آن زمان، مشخص شد که چنین جلسه‌ای میان وی و مدیر اوکراینی برگزار نشده است. نمایندگان نامزد حزب دموکرات بار دیگر تاکید کردند بایدن در اجرای سیاست خارجی آمریکا در اوکراین مرتکب هیچ اشتباهی نشده است. هنوز هیچ رسانه خبری دیگری هم صحت این ایمیل‌ها را تایید نکرده است.

ادعاها درباره این لپ‌تاپ در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مطرح شده است. اکثر نظرسنجی‌ها در فاصله دو هفته مانده به انتخابات، جو بایدن را پیشتاز نشان می‌دهند.