چین که منشا اصلی شیوع ویروس کرونا بود، در سه ماهه نخست سال ضرر اقتصادی بزرگی را متحمل شد اما با برداشته شدن محدودیت‌های قرنطینه به مرور در مسیر بهبودی قرار گرفت و در حال حاضر آمار رشد تولید ناخالص داخلی آن برای سه ماهه سوم سال، 4.9درصد گزارش شده است.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ اقتصاد چین در سه ماهه سوم سال 2020 به بهبود خود ادامه داد که البته سرعت آن کمتر از میزان پیش‌بینی شده بود.

بر اساس داده‌های دفتر آمار ملی چین، تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه منتهی به 30سپتامبر، 4.9درصد رشد نسبت به سال گذشته داشته، در حالی که میزان رشد در سه ماهه دوم 3.2درصد بود.

در سه ماهه نخست سال 2020، شیوع ویروس کرونا باعث رکورد در سقوط تولید ناخالص داخلی سه ماهه نخست برای دومین اقتصاد بزرگ جهان شد، البته بازگشت اخیر، چین را به مسیر رشد در سال 2020 هدایت کرد اما سه ماهه نخست سال اقتصادی که مدام در حال ترقی بود، کمترین رشد را از سال 1992 تا کنون تجربه کرد.

 چین پس از شیوع ویروس کرونا از منشا ووهان در ماه دسامبر و ایجاد قرنطینه‌ از مسیر اقتصادی خود بازماند ، در نتیجه رشد اقتصاد این کشور در سه ماهه نخست سال 2020، 6.8درصد سقوط را تجربه کرد.

پیش از بحران کووید-19، رشد اقتصادی چین به دنبال کاهش تدریجی از 10درصد در دهه نخست قرن بیست و یکم، در حدود 6درصد تثبیت شد.

در نمودار ارائه شده، رشد فصلی تولید ناخالص داخلی چین را مشاهده می‌کنید؛

اقتصاد چین