۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

ناپایداری احیای اقتصاد هند/ شاخص‌ها بهبود اقتصادی را نشان می‌دهند

۲۷ مهر ۱۳۹۹، ۱۷:۰۷
کد خبر: 474992
ناپایداری احیای اقتصاد هند/ شاخص‌ها بهبود اقتصادی را نشان می‌دهند

آخرین گزارش شاخص‌های مختلف اقتصادی‌ نشان می‌دهد که اقتصاد هند پس از تجربه وضعیت نامساعد در طول شش ماه قرنطینه، در حال بهبود است اما به نظر می‌رسد که این احیای مجدد پایدار نباشد.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ به گفته Brickwork Ratings، پس از شش ماه فشار شدید ناشی از قرنطینه تا کنون، برخی از شاخص‌های با فرکانس بالا به بهبود اقتصاد هند اشاره دارد، اما نشانه‌هایی از شکننده بودن این احیا وجود دارد.

بر اساس تخمین‌های انجام شده، اقتصاد این کشور در سه ماهه دوم (ژوئیه تا سپتامبر) احتمالا 13.5درصد سقوط را تجربه کند، این انقباض در سال مالی 2021 احتمالا به 9.5درصد برسد، مگر اینکه دولت برای احیای اقتصاد ابتکار عملی فوری انجام دهد.

در گزارش گفته شده: "پس از شش ماه فشار شدید بر اثر قرنطینه‌های سخت تا کنون، سرانجام اخبار خوبی درباره اقتصاد وجود دارد."

شاخص مدیران خرید تولید (PMI)، افزایش قابل توجهی را از 52 در ماه آگوست به 56.8 در ماه سپتامبر نشان می‌دهد که بالاترین میزان آن در هشت سال گذشته بوده است.

مجموع مالیات کالاها و خدمات (GST collections) در ماه سپتامبر، 3.8درصد نسبت به سال گذشته بهبود یافته و 10درصد بالاتر از مجموعه ماه آگوست بوده است.

فروش وسایل نقلیه مسافربری 31درصد افزایش یافته بود، در حالی که حمل و نقل ریلی افزایش 15درصدی را نشان داد.

رشد صادرات هند

صادرات کالا پس از شش ماه وقفه، رشد 5.3درصدی را ثبت کرد که ناشی از ارسال کالاهای مهندسی، فرآورده‌های نفتی، دارویی و پوشاک بوده است. تقاضا و تولید برق نیز افزایش یافت.

این آژانس گفت: "با این حال، نشانه‌هایی وجود دارد که بیان می‌کند این بهبود شکننده است. هزینه‌های سرمایه‌ای برای پروژه‌های جدید 81درصد در سه ماهه دوم کاهش یافت که روند نزولی مستمر در سرمایه‌گذاری‌ها را نشان می‌دهد."

همچنین بخش اصلی در ماه آگوست، 8.5درصد سقوط را تجربه کرد.

به گفته Brickwork Ratings: "وظیفه فوری دولت برای حل آن، رفع اختلالات زنجیره تامین و افزایش تقاضای کل برای بیرون کشیدن اقتصاد از باتلاق است."

در این گزارش آمده: "این امر نیاز دارد تا دولت اقدامات لازم برای افزایش هزینه‌های عمومی را آغاز کند."