۰ نفر

در دیدار عبدالله عبدالله و ظریف مطرح شد؛

حمایت ایران از روند صلح به رهبری افغان‌ها

۲۷ مهر ۱۳۹۹، ۱۵:۳۵
کد خبر: 474949
حمایت ایران از روند صلح به رهبری افغان‌ها

وزیر امور خارجه در دیدار رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان، بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از روند صلح به رهبری و مدیریت افغان‌ها و توافقات شرکت‌کنندگان در گفت وگوهای بین‌الافغانی تاکید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، عبدالله عبدالله رییس شورایعالی مصالحه ملی افغانستان که در راس هیاتی برای دیدار و گفت وگو با مقامات کشورمان صبح امروز وارد تهران شده است، ظهر یکشنبه با حضور در وزارت امور خارجه با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفت و گو کرد.

ظریف در این دیدار حمایت جمهوری اسلامی ایران از دولت جمهوری اسلامی افغانستان و روند صلح به رهبری و مدیریت افغان‌ها و توافقات شرکت‌کنندگان در گفت وگوهای بین‌الافغانی را مورد تاکید مجدد قرار داد و از مشارکت عبدالله در روند سیاسی و پذیرش مسئولیت شورایعالی مصالحه ملی افغانستان قدردانی و مشارکت طالبان در ساختار سیاسی افغانستان را مورد حمایت کشورمان ذکر کرد.

عبدالله عبدالله رییس هییت شورایعالی مصالحه ملی جمهوری اسلامی افغانستان نیز در این دیدار آخرین تحولات جاری در صحنه داخلی افغانستان و آخرین وضعیت مربوط به گفت وگوهای بین‌الافغانی را تشریح کرد.

«عبدالله عبدالله» رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان پیش از ظهر یکشنبه برای یک سفر سه روزه و دیدار و گفت‌وگو با مقام‌های بلندپایه جمهوری اسلامی ایران درباره راه‌های گسترش روابط دو جانبه و صلح و ثبات افغانستان وارد تهران شد.

در این زمینه بخوانید:

دیدار عبدالله عبدالله با ظریف +عکس

رییس شورای‌عالی مصالحه ملی افغانستان پیش از سفر به تهران به پاکستان و دهلی نو سفر کرده و در تلاش بوجود آوردن اجماع منطقه برای حمایت از روند صلح این کشور است تا گفت‌ وگو با طالبان در دوحه به پایان دائمی جنگ در این کشور منجر شود.

عبدالله عبدالله را در این سفر شماری از مقام‌های دولتی، وزارت امور خارجه و شماری از اعضای مجلس نمایندگان همراهی می‌کنند.