۰ نفر

در فضای مبهم بحران کرونا؛

ارزش بازار شرکت‌های چینی رکورد تاریخی زد

۲۴ مهر ۱۳۹۹، ۱۹:۴۸
کد خبر: 474510
ارزش بازار شرکت‌های چینی رکورد تاریخی زد

ارزش بازار همه شرکت‌های چینی فعال در بورس به رکورد ۱۰ تریلیون دلار رسید. این نشان می‌دهد در فضای مبهم بحران کرونا، سرمایه‌گذاران حساب زیادی روی دومین اقتصاد بزرگ جهان باز کرده‌اند.

به گزارش راشاتودی، ارزش بازار همه شرکت‌های چینی که سهام آنها در بورس سهام این کشور معامله می‌شود به رکورد ۱۰ تریلیون دلار رسید. این نشان می‌دهد در فضای مبهم بحران کرونا، سرمایه‌گذاران حساب زیادی روی دومین اقتصاد بزرگ جهان باز کرده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، داده‌ها بلومبرگ نشان می‌دهد که ارزش کل تمام سهام لیست شده در بورس شانگهای و شنزن در پایان معاملات روز سه‌شنبه که پکن داده‌های تجاری مثبتی را گزارش کرده بود، به رکورد جدید ۱۰.۰۸ تریلیون دلار رسیده است.

رکورد قبلی مربوط به اواسط ماه ژوئن ۲۰۱۵ بود که ارزش سهام چین به ۱۰.۰۵ تریلیون دلار رسیده بود. پس از ثبت این رکورد بود که بازارهای چین با سقوطی تاریخی روبرو شدند و ظرف چند ماه نزدیک به نیمی از ارزش خود را از دست دادند.

۵ سال طول کشید که دومین اقتصاد بزرگ جهان این ضررها را جبران کند. ارزش سهام شرکت‌های چینی با مدیریت موفق بحران کرونا توسط این کشور از ماه جولای به مرز ۱۰ تریلیون دلار نزدیک شد تا بالاخره در این هفته از این سطح کلیدی عبور کرد.

عوامل مختلفی در این رشد سهام دخیل بودند که شامل ریکاوری سریع اقتصاد چین، تقویت یوآن و افزایش تعداد عرضه‌های اولیه سهام شرکت‌های چینی در سال اخیر است.