بر اساس نظرسنجی اخیر انجام شده توسط YouGov مشخص شد که اکثریت مردم کشورهای اروپایی خواستار پیروزی بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بوده و آنها دیدگاهی منفی نسبت به ترامپ دارند.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده بسیار نزدیک است و بر اساس نظرسنجی اخیر YouGov، اکثریت مردم در سراسر اروپا خواستار پیروزی بایدن هستند.

گفتنی است که در این تحقیق، بیش از 7هزار بزرگسال در هفت کشور اصلی اروپایی از جمله دانمارک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، سوئد و بریتانیا شرکت کردند.

دانمارک با امید 80درصدی به پیروزی بایدن، بالاترین سهم را در این زمینه دارند؛ در حالی که تنها 6درصد از این افراد امیدوار بودند ترامپ انتخاب شود.

در این نظرسنجی، ایتالیا با آمار 20درصدی، بالاترین سطح حمایت از ترامپ را داشت، در حالی که 58درصد امیدوار هستند که رقیب دموکرات وی در انتخابات پیروز شود.

در بریتانیا، که به دلیل سیاست‌های پوپولیستی و برگزیت به شدت دچار اختلافات شده، اکثریت 61درصدی از بایدن حمایت کردند.

با وجود حمایت گسترده از حزب دموکرات در سراسر اروپا، YouGov دریافت که شمار قابل توجهی از مردم هنوز به پیروزی بایدن تردید دارند. تنها در دانمارک نیمی از پاسخ‌دهندگان احساس می‌کنند که بایدن در انتخابات 3نوامبر پیروز خواهد شد.

در این تحقیق مشخص شد که تنها 2 تا 11درصد از پاسخ‌دهندگان در هفت کشور اروپایی بر این باورند که انتخابات ایالات متحده کاملا آزادانه و عادلانه خواهد بود.

بیشترین سهم در این زمینه برای ایتالیا بود که 11درصد افراد اعتقاد داشتند انتخابات آمریکا آزادانه و عادلانه است، در حالی که کمترین سهم با 2درصد از آن پاسخ‌دهندگان آلمانی بود.

به گفته YouGov، اکثریت مردم در سراسر اروپا، ترامپ را یک رئیس‌جمهور "ضعیف" یا "افتضاح" می‌پندارند که در این زمینه آمار از 61درصد در ایتالیا، تا 82درصد در دانمارک است.

در نمودار ارائه شده، طرفداران پیروزی بایدن و ترامپ در کشورهای اروپایی را مشاهده می‌کنید؛

کشورهای اروپایی خواستار پیروزی کدام نامزد انتخاباتی هستند؟