۰ نفر

در پی شیوع گسترده کرونا اتفاق افتاد:

منع رفت و آمد شبانه در پایتخت و ۸ کلانشهر فرانسه

۲۳ مهر ۱۳۹۹، ۲۳:۳۳
کد خبر: 474322
منع رفت و آمد شبانه در پایتخت و ۸ کلانشهر فرانسه

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد که قانون منع رفت و آمد شبانه از روز شنبۀ ١٧اکتبر در پایتخت و ٨کلان شهر دیگر کشور برقرار می‌شودـ

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، رسانه های فرانسه چهارشنبه شب گزارش دادند:  قانون منع رفت و آمد شبانه از روز شنبۀ آیندۀ در پایتخت و ٨ کلان شهر دیگر کشور برقرار می‌شود.

بر این اساس رفت و آمد از ساعت ٢١ شب تا ۶ بامداد در این مناطق ممنوع خواهد بود. رئیس جمهوری فرانسه در همان حال برای اطمینان بخشیدن به شهروندان تاکید کرد که مسئولان کشور کنترل بیماری را از دست نداده‌اند، اما چرخش ویروس به جائی رسیده است که باید در برابر آن تدبیرات لازم اتخاذ گردد.

امانوئل مکرون چهارشنبه شب ١٤ اکتبر/ ٢٣ مهرماه، در یک گفت و گوی تلویزیونی با خبرنگاران با تایید خبر برقراری قانون منع رفت و آمد برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، اعلام کرد که ٩ کلان شهر کشور و از جمله استان «ایل دو فرانس» که پایتخت را در بر می‌گیرد، مشمول این ممنوعیت خواهند بود.

این قانون از نیمه شب جمعه به شنبۀ آینده، برای چهار هفته برقرار می‌شود و دولت که برای تمدید آن نیازمند موافقت مجلس این کشور است، به این منظور لایحه‌ای تسلیم نهاد قانونگزای خواهد کرد.

رئیس جمهوری فرانسه گفت برقراری این ممنوعیت حداقل برای شش هفته لازم به نظر می‌رسد.