پس از تجربه سقوط 19.5درصدی در اقتصاد بریتانیا در ماه مارس، تولید ناخالص داخلی این کشور به آرامی در حال بازگشت بوده اما سرعت بهبود آن کاهش یافته است.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ تولید ناخالص داخلی ماهانه بریتانیا پس از تجربه رکورد در بیشترین میزان سقوط خود در ماه مارس با رسیدن به منفی 19.5درصد، به بهبود خود ادامه می‌دهد.

بین ماه‌های ژوئیه و آگوست، تولید ناخالص داخلی بریتانیا برای چهارمین ماه متوالی افزایش یافت اما سرعت آن کاهش پیدا کرده، در حالی که آسیب وارد شده توسط ویروس کرونا به حساب‌های ملی همچنان قابل مشاهده است.

همانطور که در نمودار ارائه شده مشاهده می‌شود، افت عظیم 19.5درصدی که مصادف با اولین ماه قرنطینه کامل بود، بزرگترین سقوط ماهانه از زمان آغاز ثبت چنین سوابقی در سال 1997 بوده است.

جاناتان آتو، معاون آمار ملی در گفتگو با بی بی سی گفت: "اگر ماه‌های مارس و آوریل را با هم در نظر بگیرید، سقوط 25درصدی اتفاق افتاد. بنابراین اقتصاد طی دو ماه، یک چهارم کاهش یافت. این بیشترین میزان سقوطی بود که در گذشته شاهد آن بودیم (کمی بیشتر از 2درصد)، بنابراین 10برابر بیشتر از سقوطی است که پیش از ویروس کرونا دیده‌ایم. تقریبا تمام بخش‌ها در حال منقبض شدن است."

در نمودار ارائه شده، تولید ناخالص داخلی ماهانه بریتانیا را مشاهده می‌کنید؛

اقتصاد بریتانیا