با وجود شیوع ویروس کرونا و صدمات اقتصادی وارد شده به واسطه آن ، مجموع دارایی میلیاردرهای جهان در ماه‌های اخیر به میزان قابل توجهی افزایش یافته که ایالات متحده در صدر کشورهای با بیشترین شمار افراد فوق ثروتمند قرار دارد.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ بر اساس گزارش جدید بانک سوئیس UBS، مجموع ثروت میلیاردرهای سراسر جهان، به رغم شیوع ویروس کرونا افزایش یافته است. 

به گفته نویسندگان، اثبات شده که این رویداد به عنوان یک تسریع‌کننده در تغییر وضعیت میلیاردرها و مشاغل آنها بوده و میلیاردرهای بخش فناوری و افرادی که ثروت خود را در این زمینه سرمایه‌گذاری می‌کنند، برندگان جهان در شرایط فعلی هستند.

گفتنی است که ایالات متحده و چین شاهد بیشترین افزایش ثروت برای میلیاردرها بین اواسط سال 2019 و اواسط 2020 بودند که در این کشورها به ترتیب 660میلیارد و 490میلیارد دلار به دارایی برترین ثروتمندان آنها افزوده شد.

همچنین بیشترین درصد رشد در فرانسه (+47درصد)، چین (+41درصد) و برزیل (+38درصد) ثبت شد.

مجموع ثروت میلیاردرهای جهان از ابتدای ماه آوریل تا پایان ژوئیه سال جاری با 27درصد افزایش به 10.2تریلیون دلار رسیده است.

ثروت میلیاردرهای فناوری در همین بازه زمانی تقریبا با 42درصد یا 529میلیارد دلار افزایش، به 1.8تریلیون دلار رسید، در حالی که ثروت کارخانه‌داران 44درصد افزایش یافته و به 921میلیارد دلار رسیده است.

میلیاردرهایی که معامله کالاهای مصرفی و خرده‌فروشی را انجام می‌دهند، توانستند با گسترش 478میلیارد دلاری (26درصد) ثروت، دارایی خود را به 2.3تریلیون دلار برسانند.

در نمودار ارائه شده، کشورهایی که در سال‌های 2019 و 2020 بیشترین میلیاردرها را داشته‌اند مشاهده می‌کنید؛

میلیاردرها