پس از بهبود اندک در بازار کار آمریکا به دنبال برداشته شدن محدودیت‌های ناشی از کووید-19، وضعیت ایجاد مشاغل جدید این کشور در رکود به سر می‌برد و به نظر می‌رسد شغل‌های زیادی برای همیشه از دست رفته است.

اقتصاد آنلاین مهسا نجاتی؛ شمار مشاغل جدید برای ماه سپتامبر نشان‌دهنده رکود در بهبود شغل‌های جدید در ایالات متحده است. پس از افزایش مختصر مشاغل جدید به دنبال اخراج گسترده در ماه‌های آوریل و مه، برخی از تحلیلگران کمبود شغل طولانی مدت و از دست رفتن دائمی شغل برای این کشور را پیش‌بینی می‌کنند.

به گفته اداره آمار کار، ایالات متحده در ماه سپتامبر تقریبا 661هزار شغل جدید ایجاد کرده است. برای هر ماه عادی، این آمار، رشد و موفقیتی قابل توجه برای بازار کار آمریکا محسوب می‌شود.

با این حال، در وضعیت کووید-19 و نسبت به ماه‌های گذشته، شمار مشاغل ماه سپتامبر نشان‌دهنده کاهش چشمگیر در بهبود مشاغل است. با 1.8میلیون شغل جدید در ماه ژوئن و 1.5میلیون شغل در ماه ژوئیه، هنوز بیش از 10میلیون کسری شغل از حدود 21میلیون شغل از دست رفته در ماه آوریل وجود دارد.

به گفته موسسه سیاست‌های اقتصادی، برای کاهش آسیب‌های پایدار به اقتصاد و نیروی کار آمریکا، هنوز به مداخلات اساسی دولت نیاز است. 

به رغم اصرار کارشناسان و سیاست‌گذاران به کنگره برای تصویب قانون بسته محرک جدید کووید-19، ترامپ روز سه‌شنبه به سرعت خواستار پایان گفتگوهای جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها برای طرح محرک جدید شد. 

ترامپ که تمایلی به صرف هزینه تقریبا 2.4تریلیون دلاری برای تصویب یک بسته محرک جدید نداشت، در توییتر خود نوشت که به بحث و گفتگو پایان می‌دهد و پس از پیروزی مجدد در انتخابات، به سرعت لایحه بسته محرک را تصویب می‌کند.

در نمودار ارائه شده، تغییر ماهانه در وضعیت اشتغال آمریکا در سال 2020 را مشاهده می‌کنید؛

مشاغل آمریکا