۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

روند سقوط اقتصاد سنگاپور کند شد/ بهبود اقتصاد به سیاست‌های پولی بستگی دارد

۱۷ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۴۹
کد خبر: 472659
روند سقوط اقتصاد سنگاپور کند شد/ بهبود اقتصاد به سیاست‌های پولی بستگی دارد

به دنبال برداشته شدن برخی از محدودیت‌های اعمال شده برای مهار شیوع ویروس کرونا در سنگاپور و بازگشایی مشاغل، وضعیت سقوط اقتصادی این کشور اندکی کند شده و به نظر می‌رسد که در سه ماهه سوم سال شرایط بهتری را تجربه کند؛ اما برای بهبود شرایط، هنوز مسیر طولانی و ناپایداری را پیش رو دارد.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، به دنبال کاهش محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا در سنگاپور، پیش‌بینی می‌شود افت اقتصادی این کشور در سه ماهه سوم سال به میزان چشمگیری کند شود که به بانک مرکزی اجازه می‌دهد تنظیمات پولی را در هفته آینده بدون تغییر نگاه دارد.

طبق پیش‌بینی 11 اقتصاددان در نظرسنجی رویترز، انتظار می‌رود تولید ناخالص داخلی نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته، 6.8درصد کاهش یابد. اقتصاد سنگاپور در ماه‌های آوریل تا ژوئن 13.2درصد سقوط کرد. در حالی این کشور به قرنطینه رفت، با رکورد بدترین عملکرد خود مواجه شد.

این نظرسنجی نشان داد که تولید ناخالص داخلی بر اساس تطابق فصلی و سالانه، ممکن است 35.3درصد جهش را در ژوئیه تا سپتامبر تجربه کند، در حالی که در سه ماهه دوم، سقوط 42.9درصدی را تجربه کرده بود.

استراتژیست ارشد خزانه‌داری در HL Bank گفت: "ما انتظار داریم که از پایین‌ترین سطح سه ماهه دوم شاهد جهش باشیم، زیرا اگرچه برخی محدودیت‌ها همچنان باقی مانده اما فعالیت‌های اقتصادی در ماه ژوئن تا حدودی از سر گرفته شده است."

همه 14اقتصاددان مورد نظرسنجی توسط رویترز پیش‌بینی کردند که اداره پول سنگاپور (MAS)، در بررسی خود در تاریخ 14 اکتبر، سیاست مبتنی بر نرخ ارز را متوقف خواهد کرد. با این وجود، اقتصاددانان می‌گویند بدترین وضعیت اقتصادی به پایان رسیده، آنها انتظار دارند که روند بهبود کند باشد و سیاست‌های مالی را عامل اصلی هربازگشتی می‌دانند.

دولت حدود 100میلیارد دلار استرالیا (73.47میلیارد دلار) یا 20درصد از تولید ناخالص داخلی خود را برای کمک به خانوار و مشاغل آسیب دیده از ویروس کرونا هزینه کرده است. با این وجود انتظار می‌رود این اقتصاد کوچک در بدترین حالت خود در سال جاری، 5 تا 7درصد منقبض شود؛ در حالی که نرخ بیکاری در ماه آگوست بالاترین میزان خود را از اواسط سال 2004 تا کنون تجربه کرده است.

یکی از کارشناسان این کشور گفت: "ما در حال بهبود هستیم اما هنوز بهبودی نسبی را تجربه می‌کنیم و مسیر پیش رو احتمالا تدریجی و بسیار ناپایدار خواهد بود."