به دلیل عدم نظارت بر تعیین قیمت انسولین در آمریکا و همچنین رقابتی نبودن بازار این دارو، قیمت هر واحد انسولین در این کشور به میزان سرسام‌آوری بالاتر از سایر کشورها بوده و جان میلیون‌ها بیمار دیابتی را در معرض خطر قرار داده است.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ طی دهه گذشته قیمت انسولین در ایالات متحده به میزان چشمگیری افزایش یافته و به همین منظور، شرکت RAND، اخیرا گزارشی را در مقایسه با وضعیت سایر کشورها منتشر کرده است.

با استفاده از تجزیه و تحلیل شاخص قیمت، تحقیقات نشان داد که قیمت انسولین در آمریکا در سال 2018 بالاتر از سایر کشورها بوده و اغلب به پنج تا 10برابر بیشتر از دیگران رسیده است.

همانطور که در نمودار ارائه شده مشاهده می‌شود، قیمت هر واحد استاندارد انسولین در ایالات متحده 98.70دلار بوده، در حالی که در کانادا تنها 12دلار و در فرانسه، انگلیس، استرالیا و ترکیه، هر واحد از این دارو کمتر از 10دلار فروخته شده است.

تخمین زده می‌شود که 7میلیون نفر در ایالات متحده از انسولین استفاده می‌کنند، اما افزایش قیمت داروی مورد نیاز این افراد، جان آمریکایی‌های بسیاری را که به آن وابسته هستند به خطر انداخته است.

دو دلیل اصلی برای گرانی این دارو وجود دارد. اولین مورد این است که تولیدکنندگان دارو می‌توانند قیمت‌های خود را تعیین کنند و بدون هیچ محدودیتی آنها را افزایش دهند، و دوم اینکه در بازار انسولین ایالات متحده رقابت وجود ندارد.

در نمودار ارائه شده، قیمت هر واحد انسولین در کشورهای مختلف را مشاهده می‌کنید؛

قیمت انسولین