۰ نفر

یک کارشناس اقتصادی آمریکایی اعلام کرد:

بی‌توجهی بورس‌های آسیا به منفی شدن وال استریت

۱۶ مهر ۱۳۹۹، ۱۹:۳۷
کد خبر: 472591
بی‌توجهی بورس‌های آسیا به منفی شدن وال استریت

یک کارشناس اقتصادی آمریکایی اعلام کرد که بورس‌های آسیایی در معاملات امروز بی‌توجه به اتفاقاتی که طی شب گذشته رخ داد و باعث شد تا بورس آمریکا منفی شود به بالاترین حد خود در دو هفته گذشته رسیدند.

به گزارش رویترز، بازارهای سهام آسیا امروز بی‌توجه به اتفاقات در غرب روند سبزی را تجربه کرده و به بالاترین سطح در دو هفته گذشته رسیدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس،دستور ترامپ برای توقف مذاکرات با کنگره در راستای اجرای بسته کمک اقتصادی بیشتر باعث شد تا بورس وال استریت در معاملات شب گذشته منفی شود. 

از طرف دیگر این اتفاقات باعث شد تا قیمت نفت در بازار جهانی هم کاهش یابد اما این اتفاق هم نتوانست از رشد بورس های آسیایی جلوگیری کند. در واقع سهامداران در آسیا بر این باورند که هر کسی در آمریکا رای بیاورد، به احتمال زیاد اقتصاد این کشور را که تشنه اجرای بسته‌های کمک اقتصادی است سیراب خواهد کرد. 

برخلاف شب گذشته معاملات آتی شاخص S&P500 آمریکا در بازارهای آسیایی امروز 0.2 درصد مثبت شد، اما معاملات آتی شاخص‌های اروپایی کمی منفی شدند به گونه‌ای که شاخص یورو استاکس50، 0.4 درصد ریخت. 

گسترده‌ترین شاخص MSCI در آسیا اقیانوسیه خارج از ژاپن در معاملات امروز 0.4 درصد رشد کرد که یکی از دلایل اصلی آن رشد 0.3 درصدی بورس استرالیا بود. 

بورس نیکی ژاپن 0.2 درصد منفی شد اما از توانست از تشکیل صف‌های فروش که طی هفته‌های گذشته بورس آمریکا را منفی کرده بود، جلوگیری کند.