۰ نفر

با رای دادگاه انگلستان انجام می‌شود؛

بازگشت یک میلیارد دلار طلا به ونزوئلا

۱۵ مهر ۱۳۹۹، ۱۸:۴۸
کد خبر: 472314
بازگشت یک میلیارد دلار طلا به ونزوئلا

دادگاه استیناف انگلستان در پرونده بازگشت ذخایر ۱ میلیارد دلاری طلای ونزوئلا که نزد بانک مرکزی انگلیس به امانت گذاشته شده بود رأی قبلی را لغو کرد و به نفع دولت نیکولاس مادورو رأی داد.

به گزارش راشاتودی، دادگاه استیناف انگلستان در پرونده بازگشت ذخایر ۱ میلیارد دلاری طلای ونزوئلا که نزد بانک مرکزی انگلیس به امانت گذاشته شده بود رأی قبلی را لغو کرد و به نفع دولت نیکولاس مادورو رأی داد.

 به گزارش  اقتصادآنلاین  به نقل از مهر، دادگاه عالی انگلستان در اوایل امسال به نفع رهبر مخالفان ونزوئلا، خوان گایدائو، رأی داده بود و اعلام کرده بود لندن بدون هیچ بحثی او را به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا می‌شناسد و مادورو را قبول ندارد. این رأی وقتی منتشر شده بود که دو طرف برای دسترسی به ذخایر طلای ونزوئلا که در صندوق بانک مرکزی انگلستان به امانت گذاشته شده بود مبارزه می‌کردند.

دادگاه استیناف انگلستان رأی قبلی را باطل کرد و اعلام کرد پرونده طلا باید دوباره بررسی شود. قضات دادگاه استیناف به رهبری استفان مالز، این طور نتیجه گرفتند که اظهارات دولت انگلستان در مورد گایدائو با حقایق موجود کنونی کاملاً منطبق نیست. بنابراین رأی قبلی که در این مورد صادر شده بود دقیق نیست.

تیم حقوقی مادورو در ماه سپتامبر در دادگاه اعلام کردند که رهبر منتخب این کشور در شرایط واقعی قدرت را در دست دارد.

بانک مرکزی ونزوئلا که مورد حمایت مادورو است به دنبال آزادسازی این ذخایر است و اعلام کرده است این کشور برای مقابله با ویروس کرونا و خرید دارو به این منابع نیاز دارد. مخالفان دولت اعلام کردند که ممکن است از این منابع سواستفاده شود. انها به دنبال بلوکه کردن درخواست دولت مادورو هستند.

دادگاه انگلیس به دنبال شکایت ونزوئلا از بانک مرکزی انگلیس از گایدائو حمایت کرد اما کارآکاس توانست در ماه جولای حق اعتراض به این رأی را به دست بیاورد.