۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

روند بهبود بازار کار آمریکا کند شد/ انتخاب مجدد ترامپ در خطر است

۱۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۵:۱۴
کد خبر: 471435
روند بهبود بازار کار آمریکا کند شد/ انتخاب مجدد ترامپ در خطر است

ویروس کرونا بر روی اقتصاد آثار مخربی داشته و باعث کاهش فرصت‌های شغلی شده است. در همین حال، نرخ بیکاری در ماه سپتامبر اندکی کاهش یافته اما میزان آن هنوز با سطح پیش از شیوع بسیار فاصله دارد و این مسئله می‌تواند سبب به خطر افتادن انتخاب مجدد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا شود.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، یک ماه پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، روند بهبود بازار کار به میزان قابل توجهی در حال کند شدن است. پس از موج اخراج از مشاغل بر اثر شیوع ویروس کرونا در فصل بهار، بر اساس اطلاعیه دولت در روز جمعه، شرکت‌های غیر کشاورزی، 661هزار شغل در ماه سپتامبر ایجاد کردند. اقتصاددانان انتظار 850هزار شغل را داشتند.

در این زمینه بخوانید

کاهش نرخ بیکاری آمریکا به کمک ترامپ می‌آید؟

یکی از اقتصاددانان ارشد در VP Bank گفت:" کندی در ایجاد شغل می‌تواند انتخاب مجدد دونالد ترامپ را به خطر بیاندازد." زیرا بیش از 22میلیون شغل در طول این بحران از بین رفته و تا کنون تنها نیمی از آنها دوباره برگشته است.

وی افزود: "در مقایسه با این مسئله، ترازنامه اقتصادی برای رئیس‌جمهور ایالات متحده ویرانگر به نظر می‌رسد."

گفتنی است که توسعه بازار کار می‌تواند برای نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری در تاریخ 3نوامبر تعیین کننده باشد.

یکی از اقتصاددانان ارشد در LBBW  گفت: "این واقعیت که ترامپ همیشه خطر ابتلا به ویروس کرونا را نادیده می‌گرفت، می‌تواند عدم اطمینان عمومی را دوباره افزایش دهد. این مسئله به نوبه خود به ساختار شغلی آسیب می‌رساند".

اخیرا ایجاد مشاغل به میزان قابل توجهی کند شده است: در ماه ژوئن 4.78میلیون ، در ماه ژوئیه 1.76 میلیون و در ماه آگوست 1.49میلیون شغل ایجاد شده است.

باستین هپرل، رئیس بانک  Bankhaus Lampe گفت: "این مسئله‌ای مثبت است که روند بهبود ادامه دارد.  با این حال، این خبری ناخوشایند بوده که نیروی کار هنوز 10میلیون نفر کمتر از پیش از شیوع بیماری همه‌گیر است." این شکاف بزرگ نمی‌تواند به سرعت بسته شود، خصوصا از زمانی که شرکت‌ها به طور فزاینده‌ای کاهش مشاغل را اعلام می‌کنند.

وضعیت مشاغل شرکت‌ها به دلیل بحران کرونا

در هفته گذشته اخبار ناخوشایندی از سوی بازار کار منتشر شد: شرکت دیزنی قصد دارد 28هزار نیروی خود را اخراج کند. بزرگترین شرکت نفتی این کشور، ماراتن پترولیوم قصد دارد 12درصد از نیروی خود را تعدیل کند، در حالی که شرکت داو قصد دارد 6درصد از مشاغل خود را کاهش دهد.

به دلیل عدم قطعیت در خصوص کمک‌های بیشتر برای کرونا، دو شرکت هواپیمایی آمریکایی امریکن ایرلاینز و یونایتد ایرلاین قصد دارند 32هزار کارمند خود را به مرخصی اجباری بفرستند.

نرخ بیکاری از 8.4درصد، به 7.9درصد در ماه سپتامبر کاهش یافت. یکی از کارشناسان گفت: "مدت‌ها طول می‌کشد تا بتوانیم دوباره از اشتغال کامل صحبت کنیم."