۰ نفر

سی‌.ان.ان خبر داد؛

احتمال خطرساز بودن کرونا برای ترامپ

۱۱ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۵۹
کد خبر: 471237
احتمال خطرساز بودن کرونا برای ترامپ

شبکه خبری سی ان ان آمریکا روز جمعه طی گزارشی عنوان کرد که ابتلا ی دونالد ترامپ به ویروس کرونا می‌تواند به دلیل سن بالا و اضافه وزن نسبتا بالا برای وی خطرناک باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، دونالد ترامپ در حالی روز جمعه در توییتی ابتلا خود و همسرش به بیماری کووید- ۱۹ را تایید کرد که نشانه‌هایی از احتمال خطرساز بودن این بیماری برای رئیس‌جمهوری آمریکا وجود دارد.

ترامپ اکنون به دلیل بالا بودن سن (۷۴ سال) در گروه مبتلایان به کرونا با خطر بالا قرار دارد. همچنین براساس گزارش‌ها وزن نسبتا بالای وی نیز می تواند در روند بهبودی مشکلاتی ایجاد کند.

براساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا، افراد بین ۶۵ تا ۷۴ سال  با پنج برابر خطر بیشتر بستری شدن در مقایسه با دیگر افراد روبرو هستند. خطر مرگ این افراد در این سنین در مقایسه با افراد بین ۱۸تا ۲۹ سال سن ۹۰ برابر بیشتر است.

براساس اعلام پزشکان اضافه وزن نیز می تواند خطر بستری شدن را به دلیل ابتلا به کرونا سه برابر بیشتر کند.

هنوز به طور دقیق مشخص نیست که آیا ترامپ مشکلات جسمی دیگری دارد که منجر به قرار گرفتن در گروه مبتلایان با خطر بالا شود یا خیر. پیش از این هیچ نشانه ای از اینکه ترامپ سرطان، بیماری کلیوی، دیابت یا بیماری‌های خاص دیگری که منجر به تشدید وخامت شرایط جسمانی‌اش به دنبال ابتلا به کرونا شود، مشاهده نشده بود.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا روز جمعه طی توییتی تایید کرد که آزمایش کرونای وی و همسرش مثبت شده است. ترامپ در حالی ابتلای خود و همسرش به کرونا را تایید کرد که با چالش های جدی در آمریکا از جمله انتخابات ریاست جمهوری و همچنین مسئله همه‌گیری کرونا در سراسر کشور روبرو است .

وی در توییتش نوشت: امشب آزمایش ابتلا به بیماری کووید- ۱۹ بانوی اول آمریکا و من مثبت اعلام شد. ما روند قرنطینه و بهبودی را فورا آغاز خواهیم کرد و با هم بر این بیماری غلبه می کنیم.

رییس جمهوری آمریکا پیش از این در پی مثبت شدن آزمایش کرونای یکی از مشاورنش، اعلام کرد که به همراه همسرش خود را قرنطینه کرده‌اند.