۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

تعدیل ده‌ها هزار شغل آمریکایی در یک روز/ شرکت دیزنی ۲۸هزار نیروی خود را اخراج کرد

۱۱ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۵۸
کد خبر: 471216
 تعدیل ده‌ها هزار شغل آمریکایی در یک روز/ شرکت دیزنی ۲۸هزار نیروی خود را اخراج کرد

به تازگی شاهد تعدیل ده‌ها هزار نیروی کار در ایالات متحده هستیم و با مشاهده این روند، پیش‌بینی می‌شود که بازار کار ایالات متحده با چالش‌های زیادی برای بازگشت به حالت پیشین خود مواجه است.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش بلومبرگ، اعلام کاهش ده‌ها هزار شغل توسط شرکت‌های بلو چیپ در بازه زمانی 24ساعته نشانه‌ای هشداردهنده برای روند بهبود جهان است و پیش‌بینی محدودیت پیشرفت در بازار کار ایالات متحده را نشان می‌دهد.

از زمانی که شیوع بیماری همه‌گیری سبب تعطیلی اقتصادی گسترده شده، دیزنی در یکی از بزرگترین اطلاعیه‌های اخراج خود در اواخر روز سه‌شنبه اعلام کرد که 28هزار نیروی کار خود را تعدیل کرده است.

در ساعات بعدی، سرعت کاهش مشاغل در برخی از بزرگترین شرکت‌های جهان – در طیف وسیع صنایع، از انرژی گرفته تا مالی – افزایش یافت.

در روز چهارشنبه، شرکت Allstate، چهارمین شرکت بزرگ بیمه آمریکایی، اعلام کرد که 38هزار شغل، یعنی تقریبا 8درصد از نیروی کار خود را اخراج خواهد کرد.

به گفته بلومبرگ، گلدمن ساکس قصد دارد پس از تعلیق موقت شغل در آغاز بحران، 400شغل را کاهش دهد.

اطلاعیه‌هایی از این دست نشانگر چالش‌های بیشتر در احیا است که از قبل، پس از بازگشت اولیه در ماه‌های مه و ژوئن کند شده بود.

ارقام هفتگی روز پنجشنبه نشان می‌دهد درخواست دریافت مزایای بیکاری بسیار بالاتر از سطح پیش از شیوع ویروس کرونا است، در حالی که بر اساس گزارش مشاغل– آخرین گزارش پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری در ماه نوامبر – پیش‌بینی می‌شود که کارفرمایان در ماه سپتامبر، نیم میلیون نیروی کار کمتری نسبت به ماه آگوست اضافه کرده‌اند.