۰ نفر

اصابت خمپاره جنگ قره باغ به شهرستانی در ایران

۱۰ مهر ۱۳۹۹، ۲۲:۴۳
کد خبر: 471172
اصابت خمپاره جنگ قره باغ به شهرستانی در ایران

پنج خمپاره جنگ نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر قره باغ به شهرستان خداآفرین اصابت کرده است.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، فرماندار شهرستان خداافرین گفت: از صبح امروز تا کنون پنج خمپاره جنگ نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر قره باغ به این شهرستان اصابت کرده است.

علی امیری راد روز پنجشنبه افزود: سه خمپاره به اطراف روستای پرویز خانلو اصابت کرده است که ۲ تا از این خمپاره ها به یونجه زارهای اطراف روستا و دیگری به یکی از باغها اصابت کرده است.

وی ادامه داد: ۲ خمپاره نیز به منطقه مسکونی روستای پرویز خانلو اصابت کرده که یکی به پشت بام یکی از منازل مسکونی برخورد کرده و دیگری نیز به شیشه های ساختمان مسکونی دیگر آسیب وارد کرده است.

امیری راد گفت: براثر اصابت این خمپاره ها یک کودک ۶ ساله مصدوم شده است که بلافاصله به مرکز درمانی منتقل و به صورت سرپایی درمان شد.

در این زمینه بخوانید:

مناقشه میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی در سال ۱۹۸۸ میلادی آغاز و در سال ۱۹۹۲ میلادی به درگیری‌های نظامی تبدیل شد.

بر اثر این مناقشه هفت شهرستان جمهوری آذربایجان به تصرف نیروهای ارمنستانی درآمد.

در سال ۱۹۹۴ میلادی با میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا آتش‌بس میان طرفین مناقشه برقرار شد، ولی تلاش‌های بین‌المللی برای حل مسالمت‌آمیز این مناقشه تا به حال نتیجه‌ای نداشته است.