۰ نفر

با امضای توافقنامه‌ای؛

عربستان با همکاری شرکت آمریکایی موشک می‌سازد

۷ مهر ۱۳۹۹، ۱۵:۰۵
کد خبر: 470353
عربستان با همکاری شرکت آمریکایی موشک می‌سازد

یک شرکت سعودی قراردادی با یک شرکت آمریکایی برای ساخت کلاهک موشک و دیگر ادوات نظامی و همچنین تولید خودروهای لوکس امضاء کرده است.

روزنامه عکاظ نوشت: شرکت سرمایه گذاری «توازن الخلیجیة» از امضای قراردادی با شرکت «Advanced CNG Technologies, Inc» آمریکا برای  انتقال پروژه ساخت چندین اقلام نظامی و غیر نظامی به داخل خاک عربستان خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، شرکت آمریکایی در زمینه تکنولوژی ساخت اجزای موشک، صنعت فضایی، تولید انرژی پاک، صنعت نفت، تجهیزات تانک، نفربر و خودروهای ورزشی و لوکس فعالیت می کند و شرکت سعودی مذکور تلاش دارد با این توافقنامه کارشناسان و فناوری و تجربه این شرکت آمریکایی را به خاک عربستان انتقال دهد.

این توافقنامه با حضور «عبدالرحمن التمبکتی» مدیرکل شرکت «توازن الخلیجیة» و نماینده شرکت آمریکایی امضاء شده است. التمبکتی به روزنامه عکاظ گفته که این پروژه استراتژیک و توسعه محور است و موجب پیشرفت صنعت عربستان خواهد شد.

او همچنین گفت که اجرای این طرح در راستای چشم انداز ۲۰۳۰ محمد بن سلمان است و ابتدا قرار بود تا اجرای طرح در شهر ریاض تا نیمه دوم سال ۲۰۲۱ آغاز شود، اما مکان اجرای پروژه به شهر «جده» منتقل شده است.

«التمبکتی» در خصوص طرح هایی که قرار است این شرکت آمریکایی در خاک عربستان اجرا کند نیز گفت که قرار است در این کارخانه، اتاق اتومبیل، کلاهک موشک، خودروهای زرهی و خودروهای لوکس تولید شود.

او این اقدام را موجب ملی شدن صنایع در آینده و دارای اثر مثبت بر بازار داخلی عربستان دانست.

دولت سعودی در سال های اخیر به سمت عقد قراردادها با شرکت های نظامی دنیا برای انتقال خط تولید خود به خاک عربستان رفته است. ریاض در اردیبهشت ماه سال جاری نیز قراردادی با شرکت Interra Defense Technologies (اینترا) که عمده کارکنان آن از کشورهای غربی هستند، برای ساخت پهپاد امضاء کرد.

ریاض در مهر سال گذشته نیز قراردادی با شرکت آمریکایی «ریتون» برای بومی سازی و بهینه سازی موشک های پاتریوت امضاء کرد.