۰ نفر

نتایج جدیدترین نظرسنجی آمریکا نشان می‌دهد؛

پیشتازی ۱۰درصدی بایدن از ترامپ

۶ مهر ۱۳۹۹، ۲۳:۴۴
کد خبر: 470177
پیشتازی ۱۰درصدی بایدن از ترامپ

جدیدترین نظرسنجی آمریکا بیانگر پیشتازی ده درصدی نامزد حزب دموکرات نسبت به رقیب جمهور‌ی‌خواه اوست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، جدیدترین نظرسنجی در آمریکا بیانگر پیشتازی ۱۰ درصدی «جو بایدن» نامزد دموکرات‌های آمریکا، از «دونالد ترامپ» رقیب جمهوری‌خواه اوست.

این نظرخواهی که از سوی «ای بی سی نیوز» و روزنامه «واشنگتن پست» صورت گرفته محبوبیت بایدن را ۵۴ درصد نشان داده و برتری ده درصدی او را مقابل محبوبیت ۴۴ درصدی ترامپ نمایان ساخته است.

البته به نوشته این وبگاه خبری چناچه نامزد‌های حزب «مستقل» و «سبز» به این نظرسنجی افزوده شود این نتایج به عکس تغییر خواهد کرد و محبوبیت بایدن ۴۹ درصد مقابل ترامپ ۵۳ درصدی خواهد ماند.

براساس این نظرسنجی، ترامپ در کل حدود ۴۴ درصد محبوبیت دارد. درمیان رأی دهندگان، ۵۲ درصد از وجه اقتصادی دولت ترامپ حمایت کرده‌اند. در این میان تنها ۴۰ درصد مدیریت کرونایی او را قبول دارند و ۵۸ درصد آن را رد می‌کنند.

همچنین این نظرخواهی بیانگر آن است که احتمال کمی برای تغییر میزان طرفداران در این دو نامزد مشاهده می‌شود. در حال حاضر تنها ۶ درصد از کسانی که پیش‌تر گفته بودند از ترامپ حمایت نمی‌کنند، حامی او شده‌اند و این میزان برای بایدن ۵ درصد است.

در این زمینه بخوانید

فاصله بایدن از ترامپ به ۸ درصد رسید

بیشتر رأی‌دهندگانِ این نظرسنجی به روش مدیریت اقتصادی بایدن معتقدند و خواستار آن هستند که او نامزدی را برای جایگزینی «روت بادر گینزبرگ» معرفی کند.

این نظرسنجی میان هزار وهشت نفر و دربازه زمانی میان ۲۱ تا ۲۴ سپتامبر (۳۱ شهریور تا ۳ مهر) انجام شده است.