پس از گذر از شوک اولیه بیماری همه‌گیر کووید-19، درخواست بیمه بیکاری در آمریکا به کمتر از 900هزار نفر رسید، اما شمار افراد بیکار هنوز بسیار بالا بوده و به نظر می‌رسد سال‌ها طول بکشد این بحران شغلی به پایان برسد.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ طبق آخرین داده‌های بیکاری که توسط وزارت کار، شمار آمریکایی‌هایی که به تازگی از طریق برنامه‌های ایالتی، متقاضی دریافت مزایای بیکاری شده‌اند، برای چهارمین هفته متوالی منتهی به 19 سپتامبر، زیر 900هزار نفر باقی ماند.

پس از پیشرفت‌های چشمگیر در بازار کار به دنبال شوک اولیه ناشی از بیماری همه‌گیر کووید-19، وضعیت بهبودی کندتر از آنچه که در هفته‌های اخیر مورد انتظار بود پیش رفت، زیرا شرکت‌های سراسر ایالات متحده در مقابل تقاضای ضعیف، به اخراج پرسنل خود ادامه می‌دهند.

در حالی که درخواست برای دریافت بیمه بیکاری از بالاترین سطح تاریخی آن در اواخر ماه مارس/اوایل آوریل بسیار کمتر است، شمار درخواست‌های اولیه برای دریافت بیمه بیکاری هنوز بالا بوده و نمی‌توان آن را کم ارزیابی کرد. 

پیش از همه‌گیری کووید-19، آخرین پیک بیکاری در پاییز 1982 به 695هزار نفر به ثبت رسیده بود که اکنون آمار اخیر را در چشم‌اندازی تلخ و تاریک قرار داده است.

با وجود اینکه شمار افراد بیکار بیمه شده از طریق برنامه‌های منظم دولتی برای هفته منتهی به 12سپتامبر، 12.5میلیون نفر باقی ماند و تعداد کل افرادی که کمک‌های بیکاری دریافت می‌کنند هنوز بالای 25میلیون نفر است، اما بحران مشاغل دور از به پایان رسیدن است.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، زمانی که در یک کنفرنس مطبوعاتی FOMC در ماه ژوئیه از وی در خصوص انتظار او از اینکه چه تعداد مشاغل از دست رفته دائمی خواهد بود گفت: "این مسئله می‌تواند به معنای عدم بازگشت میلیون‌ها نفر به شغل قدیمی خود باشد و ممکن است چند سال طول بکشد برای این افراد کار پیدا شود."

در نمودار ارائه شده، درخواست اولیه هفتگی بیمه بیکاری در آمریکا را مشاهده می‌کنید؛

بیمه بیکاری آمریکا