۰ نفر

رئیس بانک مرکزی آمریکا خبر داد؛

آمادگی فدرال رزرو برای انجام اقدامات ضدکرونایی

۲ مهر ۱۳۹۹، ۲:۳۶
کد خبر: 469062
آمادگی فدرال رزرو برای انجام اقدامات ضدکرونایی

جروم پاول از آمادگی فدرال رزرو برای انجام اقدامات ضدکرونایی بیشتر خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، جروم پاول که در جمع نمایندگان کنگره حاضر شده بود با بیان اینکه شاهد بهبود محسوس در وضعیت اقتصاد آمریکا هستیم، افزود: در نتیجه همه گیری کرونا وارد یک دوره رکودی شدیم و ما برای کمک به اقتصاد از ابزارهای زیادی استفاده کردیم. مسیر پیش روی اقتصادمان هنوز نامطمئن است و اگر لازم شود بانک مرکزی از این هم بیشتر وارد عمل خواهد شد.  

به گفته رئیس فدرال رزرو، اگرچه مخارج خانوارها و اشتغال زایی نسبت به چند ماه قبل در وضعیت بهتری قرار دارد اما شرایط در مقایسه با قبل از بحران آشکارا بد است و تا زمانی که مردم اطمینان لازم از غلبه بر همه گیری را به دست نیاورند خبری از احیای کامل نخواهد بود. تا آن زمان بانک مرکزی به اقدامات خود ادامه خواهد داد و تلاش خواهد کرد تا آسیب وارد شده به اقتصاد به حداقل ممکن برسد.  

بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را به بازه صفر تا ۰.۲۵ درصدی کاهش داده که این رقم پایین ترین نرخ بهره معاصر تاریخ پولی آمریکا بوده است. به گفته جروم پاول این بانک حدود یک تریلیون دلار اعتبار به اشکال مختلف را برای مقابله با کرونا اختصاص داده است که از این میزان حدود ۶۰۰ میلیارد دلار صرف برنامه خرید اوراق خواهد شد.  

پیش از این استیون منوچین- وزیر خزانه داری آمریکا به نمایندگان کنگره گفته بود که رشد اقتصادی سه ماهه سوم سال عدد قابل توجهی خواهد بود.  

در حال حاضر هنوز حدود ۲۹ میلیون آمریکایی بیکار شده به دلیل کرونا، نتوانسته اند به بازار کار بازگردند و این مساله احتمالا روی آرای انتخابات ریاست جمهوری ماه آینده تاثیرگذار خواهد بود. به دلیل اختلاف نظر بین دموکرات ها و جمهوری خواهان، هنوز بسته دوم محرک اقتصادی نهایی نشده است  این برای افراد فاقد شغل که به کمک های دولتی نیاز دارند خبر خوبی نخواهد بود.