در حال حاضر، 93کشور در سراسر جهان به دلیل ویروس کرونا هنوز مرزهای خود را به روی مسافران باز نکرده‌اند که بیشترین تعداد آنها در قاره آسیا قرار دارد.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ 61درصد از کشورهای آسیا مرزهای خود را به روی مسافران باز نکرده‌اند و این منطقه به همراه خاورمیانه که 62درصد از کشورها همچنان در این زمینه تعطیل هستند، بیشترین میزان مرزهای بسته به روی گردشگران در سراسر جهان را دارد.

این آمار بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد در خصوص محدودیت‌های سفر به دلیل بیماری کووید-19 در ماه جاری منتشر شده است.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که قاره آسیا طولانی‌ترین مدت بسته شدن مرزها در طول بیماری همه‌گیر را داشته است. از 27کشوری که مرزهای خود را به صورت کامل برای مدت 30هفته یا بیشتر بسته‌اند، 19کشور در آسیا هستند.

در مقابل، تنها 17درصد از مرزهای اروپا باز نشده‌اند که شامل کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا نیستند، مانند اوکراین، بلاروس و مجارستان نیز می‌شود.

بر اساس این گزارش، بسته بودن کامل مرزها از اول سپتامبر در 93کشور جهان ادامه داشت، در حالی که در اواسط ماه مه 165کشور بود.

به گفته سازمان جهانی گردشگری، اکثر کشورهایی که محدودیت‌ها را کاهش دادند، اقتصادهای توسعه‌یافته و آنهایی که دارای اصول بهداشت کاری هستند، بودند.

وابستگی به گردشگری و اینکه کشورها چه تعداد موارد ابتلا را اخیرا تجربه کرده‌اند، کمتر نشان‌دهنده کاهش محدودیت‌های مرزی است.

در نقشه ارائه شده، کشورهایی که مرزهای خود را به روی مسافران باز نکرده‌اند مشاهده می‌کنید؛

photo_2020-09-21_14-23-29