۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

استراتژی اقتصادی گردش دوگانه چین/ انعطاف‌پذیری اقتصاد پکن در مقابله با تهدید امریکا

۳۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۲۲
کد خبر: 468659
استراتژی اقتصادی گردش دوگانه چین/ انعطاف‌پذیری اقتصاد پکن در مقابله با تهدید امریکا

رئیس‌جمهور چین، شی جین پینگ در اظهارات اخیر خود گفت که با وجود خطرات خارجی از جمله چالش‌های ایجاد شده توسط بیماری همه‌گیر کووید-19 و خصومت ایالات متحده، اقتصاد این کشور همچنان از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار بوده و ابزارهای استراتژیک فراوانی را در اختیار دارد.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، رئیس‌جمهور چین، شی جین پینگ در در تازه ترین اظهار نظر گفته است که اقتصاد چین همچنان انعطاف‌پذیر بوده و به رغم افزایش خطرات خارجی، ابزارهای سیاسی زیادی در اختیار پکن قرار دارد.

دومین اقتصاد بزرگ جهان به طور پیوسته از رکود ناشی از ویروس کرونا بهبود یافته اما تحلیلگران می‌گویند که سیاست‌گذاران برای حفظ توسعه پایدار در طول چند سال آتی و تبدیل چین به کشوری با درآمد بالا، مسیر سختی را در پیش دارند.

خبرگزاری شینهوآ به نقل از شی گفت: "ویژگی‌های اساسی اقتصاد چین با پتانسیل کافی، انعطاف‌پذیری بالا، نیروی بقای قدرتمند، فضای بزرگ برای مانور و بسیاری از ابزار سیاسی ، تغییر نکرده است."

شی افزود، چین دارای ظرفیت تولیدی قوی، بازارهای داخلی بسیار بزرگ و پتانسیل‌های عظیم سرمایه‌گذاری است.

شی دوباره بر استراتژی "گردش دوگانه" تاکید کرد که می‌تواند اقتصاد را به سمت خودمختاری بیشتر سوق دهد، زیرا خصومت ایالات متحده و همه‌گیری جهانی باعث افزایش خطرات خارجی می‌شود.

شی در چهاردهمین جلسه برنامه پنج ساله کشور (2021-2025) گفت: اگرچه همه‌گیری ویروس کرونا چالش‌های جهانی را تشدید کرده، همچنین جهانی شدن کند شده و یک جانبه‌گرایی و حمایت‌گرایی در حال افزایش بوده، چین همچنان از "فرصت‌های استراتژیک" برخوردار بوده است.

وی افزود: "ما باید به دنبال پیشرفت خود در جهانی ناپایدارتر و نامطمئن‌تر باشیم."

شی در میان مشکلات و چالش‌های فزاینده، بر حفظ آرامش تاکید کرد.