۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

چهار هزار تن طلا در اختیار معابد هند!/ فروش طلاهای اهدایی برای پرداخت مخارج ۶.۸میلیون دلاری

۳۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۴۹
کد خبر: 468623
چهار هزار تن طلا در اختیار معابد هند!/ فروش طلاهای اهدایی برای پرداخت مخارج ۶.۸میلیون دلاری

معابد هند 4هزار تن طلا در اختیار دارند که در حال حاضر به دلیل تعطیلی‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا و کاهش اهدای پیشکش‌های مردم، مجبور به سپردن مقداری از ذخایر طلای خود به بانک‌ها برای دریافت سود به منظور پرداخت دستمزدها و هزینه‌های خود شده‌اند.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش بلومبرگ، با کاهش اهدای پیشکش‌ها و نذورات، معابد هند به دستبرد زدن به گنجینه‌های خود که به بزرگی فورت ناکس (محل نگهداری ذخایر طلای ایالات متحده) است، روی آورده‌اند.

براساس این گزارش، هندی‌ها صاحب بزرگترین ذخایر طلای خصوصی در جهان هستند و پیروان آیین‌ها مدت‌ها است که برای ادای احترام به خدایان به معابد طلا اهدا می‌کنند.

در طول قرن‌ها، این امر باعث شده که سه میلیون اماکن مذهبی این کشور به عنوان بزرگترین صاحبان این فلز گران‌بها در جهان شناخته شوند.

اما فعالیت معابد هند به دلیل شیوع ویروس کرونا ماه‌ها است که متوقف شده و از دریافت پیشکش‌ها محروم شده‌اند، به‌همین دلیل این‌معابد مجبور به سپردن مقداری از اندوخته‌های معروف طلای خود به بانک‌ها برای پرداخت هزینه‌ها شده‌اند.

به گفته شورای جهانی طلا، معابد هند حدود 4هزار تن از این فلز گران‌بها را در اختیار دارند، ذخیره‌ای که به بزرگی فورت ناکس بوده و توسط افراد مورد اعتمادی که بر اساس قوانین هند مجاز به فعالیت هستند، اداره می‌شود.

گفتنی است که انجمن Travancore Devaswom، یک انجمن برجسته برای معابد در جنوب کرالا، برای نخستین بار تصمیم گرفت مقداری از ذخایر خود را به منظور افزایش سرمایه و پرداخت دستمزدها در اختیار بانک‌های قرار دهد که سود سپرده‌های طلا را با شرایط مختلف پرداخت می‌کنند.

به گزارش روزنامه مالی هندی The Mint، Travancore Trust هر ماه حدود 500میلیون روپیه (6.8میلیون دلار) برای پرداخت حقوق و سایر مخارج هزینه می‌کند.

واسو رئیس این انجمن گفت: "در برابر استفاده از طلای خدا برای پرداخت دستمزدها، مخالفت‌هایی وجود دارد، اما ما این تصمیم سخت را گرفتیم، زیرا این وضعیت یکی از سخت‌ترین دوره‌هایی است که تا کنون با آن مواجه شده‌ایم."