۰ نفر

وزارت بازرگانی چین خبر داد؛

راه اندازی مکانیسم مقابله با تحریم‌های آمریکا از سوی چین

۲۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۱۶
کد خبر: 468042
راه اندازی مکانیسم مقابله با تحریم‌های آمریکا از سوی چین

وزارت بازرگانی چین در واکنش به تحریم‌های آمریکا علیه شرکت‌های چینی، با راه اندازی مکانیسمی برای مقابله با این تحریم‌ها، اعلام کرد قوانین مربوط به «شرکتهای غیرقابل اعتماد» را اجرا می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، وزارت بازرگانی چین روز شنبه در ادامه اختلافات شدید با ایالات متحده آمریکا اعلام کرد بر اساس این قوانین، معامله با شرکت ها و افراد خارجی که حاکمیت و امنیت چین را به خطر می اندازند، محدود می‌شود.

 پس از آنکه سال گذشته  دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا، بر کالاهای چینی تعرفه اضافی بست و شرکت «هوآوی» غول مخابراتی چین را محدود کرد، پکن هشدار داد لیستی را با هدف مجازات شرکت های خارجی که برای منافع چین مضر است، تهیه کند.

 به نظر می رسد این اقدام چین واکنشی به تازه ترین اقدامات آمریکا علیه شرکت‌های چینی باشد. ایالات متحده آمریکا روز جمعه اعلام کرد دانلود ویچت و برنامه اشتراک ویدئو تیک تاک را از یکشنبه شب از فروشگاه های ایالات متحده ممنوع می کند، اقدامی که باعث می شود آمریکایی‌ها نتوانند این دو نرم افزار چینی را به بهانه نگرانی هایی که تهدیدی برای امنیت ملی خوانده شده اند بارگیری کنند.

 وزارت بازرگانی چین افزود: این فهرست که هنوز منتشر نشده، شرکت ها و اشخاص خارجی را شامل می شود که معاملات عادی بازار در چین را نقض می کنند یا اقدامات تبعیض آمیز علیه شرکت های چینی انجام می دهند.

گزارش رسانه های چین از جمله گلوبال تایمز حاکی است شرکت هایی مانند اپل، سیسکو و کوالکام آمریکا در راس این فهرست که هنوز منتشر نشده است، قرار دارند.