۰ نفر

هشدار سازمان جهانی بهداشت:

مدارس در مناطق پرخطر کرونا باید تعطیل شوند

۲۷ شهریور ۱۳۹۹، ۰:۲۶
کد خبر: 467604
مدارس در مناطق پرخطر کرونا باید تعطیل شوند

مایکل رایان، مدیر شرایط اضطراری سازمان جهانی بهداشت گفت: وقت آن رسیده است تصمیم گیری‌های سخت برای محافظت از افراد آسیب پذیر بگیریم و از نگاه داشتن جوانان در مدرسه جلوگیری کنیم؛ حتی اگر این، به معنای پذیرش فداکاری‌های اجتناب ناپذیر باشد. تدروس آدانوم گبرسیوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت نیز گفت: مدارس فقط به عنوان آخرین چاره باید در مناطقی که ویروس کرونا زیاد منتقل می‌شود، تعطیل شوند.

مدیر شرایط اضطراری سازمان جهانی بهداشت گفت: وقت آن رسیده است تصمیم گیری‌های سخت برای محافظت از افراد آسیب پذیر بگیریم و از نگاه داشتن جوانان در مدرسه جلوگیری کنیم.

به گزارش صداوسیما به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان جهانی بهداشت هشدار داد اروپا با آغاز سال تحصیلی و فرا رسیدن پاییز در حال ورود به لحظه‌ای سرنوشت ساز در مبارزه با کووید -۱۹ است.

مایکل رایان، مدیر شرایط اضطراری سازمان جهانی بهداشت گفت: وقت آن رسیده است تصمیم گیری‌های سخت برای محافظت از افراد آسیب پذیر بگیریم و از نگاه داشتن جوانان در مدرسه جلوگیری کنیم؛ حتی اگر این، به معنای پذیرش فداکاری‌های اجتناب ناپذیر باشد.

رایان در یک کنفرانس مطبوعاتی مجازی گفت: "اروپا در حال ورود به فصلی است که افراد قصد دارند به فضا‌های داخلی بازگردند؛ بنابراین تعداد موارد ابتلا افزایش خواهد یافت." وی گفت: برای حفظ جوان‌ها و بزرگتر‌ها در زندگی اجتماعی باید تفاهم انجام شود. تنها راه این است که بزرگسالان، فاصله کافی را برای کاهش میزان ابتلا حفظ کنند.

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، افراد زیر ۲۰ سال، کمتر از ۱۰ ٪ موارد ابتلا و کمتر از دو دهم درصد موارد مرگ و میر را به خود اختصاص داده اند.

تدروس آدانوم گبرسیوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: مدارس فقط "به عنوان آخرین چاره" باید در مناطقی که ویروس کرونا زیاد منتقل می‌شود، تعطیل شوند.