۰ نفر

عرضه عمومی واکسن چین احتمالا ۲‌ماه دیگر

۲۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۷:۴۹
کد خبر: 467544
عرضه عمومی واکسن چین احتمالا ۲‌ماه دیگر

مقا‌م‌های چینی که حداقل 4 آزمایش را در مرحله آزمایش‌های بالینی دارند می‌گویند احتمالاً تا 2ماه دیگر(نوامبر) واکسن‌های آنها آماده عرضه عمومی خواهند بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری؛ از میان واکسن‌های چینی که در مرحله پایانی آزمایش هستند 3 مورد از آنها اکنون مجوز استفاده اضطراری را دریافت کرده‌اند.

گویژن وو، کارشناس ارشد مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در مصاحبه‌ای با تلویزیون دولتی چین گفته است: فاز 3آزمایش بالینی به‌تدریج درحال انجام است و تا ‌ماه نوامبر یا دسامبر واکسن‌ها برای استفاده عموم مردم آماده خواهند شد.

شرکت‌های سینوفارم و سینوواک درحال تولید 3 واکسن تحت برنامه استفاده اضطراری دولت هستند. چهارمین واکسن کووید-‌19توسط شرکت کانسینو بیولوژیک برای استفاده ارتش چین در‌ماه ژوئن مورد استفاده قرار گرفت.

رد واکسیناسیون عمومی 

به گزارش سی‌ان‌ان، مقام‌های دولتی چین با وجود داشتن چندین پروژه تحقیقاتی برای تولید واکسن اعلام کرده‌اند هیچ برنامه‌ای برای واکسیناسیون عمومی در این کشور وجود ندارد. گویژن وو می‌گوید این کشور با استفاده از قرنطینه سختگیرانه توانسته است شیوع کرونا را کنترل کند و به همین‌خاطر نیاز نیست همه مردم این کشور واکسن را دریافت کنند. به گفته او واکسن فقط به‌صورت الزامی برای کادر درمان، پرسنل ارتش و دیگر نیروهای در خط مقدم مبارزه با کرونا تزریق می‌شود. به گفته این مقام چینی واکسیناسیون عمومی تصمیم‌گیری میان سود و ضرر است و به‌خاطر  عوارض جانبی احتمالی که هر دارویی دارد دولت چین فعلا برنامه‌ای برای این موضوع درنظر ندارد. به‌نظر می‌رسد چینی‌ها بیشتر از مصرف داخلی با سرمایه‌گذاری گسترده، چشم به صادرات گسترده واکسن به کشورهای دیگر دوخته اند. هر چند در روسیه هم توزیع عمومی واکسن این کشور شروع شده اما هنوز هیچ واکسنی در دنیا نتوانسته است مجوز‌های جهانی را با انتشار نتایج مرحله نهایی یعنی فاز سوم آزمایش‌های بالینی دریافت کند. بدون شک نخستین واکسنی که این مجوز را دریافت کند، می‌تواند تولید‌کننده خود را به سود سرشاری برساند.