در حالی که پس از ضربه عمیق اقتصادی وارد شده بر اثر کرونا، کشورهای بریتانیا و نروژ به آرامی روند بهبود را نسبت به ماه گذشته تجربه می‌کنند، اما رشد تولید ناخالص داخلی هنوز آنقدر پایین است که ممکن است سال‌ها طول بکشد تا به حالت قبلی خود بازگردد.

اقتصادآنلاین مهسا نجاتی؛ محدودیت‌های ناشی از کووید-19، همچنان لطمه‌های قابل توجهی به اقتصاد سراسر جهان وارد می‌کند. در حالی که تعداد کمی از کشورها معیارهای ماهانه چگونگی بهبود تولید ناخالص داخلی خود را از زمان آغاز قرنطینه در ماه‌های مارس و آوریل ارائه می‌کنند، این آمار برای نروژ و بریتانیا نشان می‌دهد ضررهای عظیمی را که در بهار متحمل شده‌اند، ماه‌ها و یا حتی سال‌ها طول می‌کشد که کاملا جبران شود.

با توجه به معیارهای تولید ناخالص داخلی از بریتانیا و نروژ، در ماه ژوئیه روند بهبود متوسط تولید ناخالص داخلی برای هر دو کشور ادامه یافت. تولید ناخالص داخلی نروژ در مقایسه با ماه ژوئن 1.1درصد رشد داشت، در حالی که بریتانیا رشد 6.6درصدی را از ماه گذشته تجربه کرد. با این حال، دستاوردهای تولید ناخالص داخلی در هر ماه از سقوط فاجعه باری که هر دو کشور در مارس و آوریل تجربه کرده‌اند، بسیار کمتر است.

به گزارش وال استریت ژورنال، دستاوردهای اقتصادی که کشورها در بهبود از ویروس کرونا تجربه می‌کنند ممکن است به یک ثبات برسد. مشاغل در حال بازگشایی و افراد در حال بازگشت به محل کار خود هستند، اما فعالیت اقتصادی هنوز به آرامی در حال بازگشت به حالت قبلی است.

این داده‌های جدید اشاره به به یک شکست بلند مدت برای اقتصاد جهانی دارد که ممکن است برای مدت زمان طولانی به سطح پیش از همه‌گیری باز نگردد. در حالی که نرخ موارد ابتلا در سراسر جهان در حال کاهش است، هنوز شیوع مجدد در اکثر قاره‌ها در آستانه فصل پاییز و زمستان دوباره آغاز می‌شود که ممکن است باز هم شروع فعالیت جهانی کووید-19 را به بار آورد.

در نمودار ارائه شده، رشد تولید ناخالص داخلی در بریتانیا و نروژ نسبت به ماه قبل در سال 2020 را مشاهده می‌کنید؛

21